کد: 1287-9258      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ سه شنبه ۱۷ ارديبهشت   تعداد بازدید : 28590

آخرين رتبه بندي دانشگاههاي علوم پزشكي كشور در ESI/ارتقاء 92 پله اي دانشگاه علوم پزشكي تهران

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: تعداد دانشگاهها و موسسات تحقيقاتي علوم پزشكي كشور در فهرست دانشگاهها و موسسات تحقيقاتي يك درصد برتر جهان، به 8 مورد افزايش يافت و در اين ميان دانشگاه علوم پزشكي تهران با 92 رتبه بهبود به جايگاه 492 و در گرايش پزشكي باليني با 38 رتبه بهبود به رتبه 214 جهاني رسيد.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفتگو با وبدا گفت: با پيوستن دانشگاه هاي علوم پزشكي ايران، مشهد و انستيتو پاستور براي نخستين بار در فهرست دانشگاه ها و موسسات تحقيقاتي يك درصد برتر جهان، تعداد دانشگاه ها و موسسات تحقيقاتي علوم پزشكي كشور در اين فهرست به 8 مورد افزايش يافت.

دكتر مصطفي قانعي با اعلام اين خبر گفت: 7 دانشگاه‌ علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني تهران، شهيد بهشتي، شيراز، اصفهان، تبريز، مشهد و ايران به همراه انستيتو پاستور در ميان فهرست دانشگاه‌ها و موسسات تحقيقاتي يك درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند.
وي افزود: روند رشد رتبه دانشگاه‌هاي‌ علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني كشور در رتبه بندي ESI در كليه گرايش‌هاي علوم تا ابتداي مي سال 2013 ميلادي بر اساس تعداد مقالات و نسبت به تاريخ مشابه در سال قبل حاكي از آن است كه دانشگاه علوم پزشكي تهران با 92 رتبه بهبود به رتبه 492، دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با 77 رتبه بهبود به جايگاه 884، دانشگاه علوم پزشكي شيراز با 78 رتبه بهبود به جايگاه 1303، دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با 228 رتبه بهبود به جايگاه 1550 در ميان دانشگاه‌ها و موسسات تحقيقاتي يك درصد برتر جهان دست يافته‌اند.

وي اضافه كرد: دانشگاه علوم پزشكي تبريز با رتبه 1637، دانشگاه علوم پزشكي مشهد با رتبه 1841، انستيتو پاستور ايران با رتبه 2128 و دانشگاه علوم پزشكي ايران با رتبه 2134 براي نخستين بار در فهرست دانشگاه‌ها و موسسات تحقيقاتي يك درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند.
معاون تحقيقات و فناوري با اشاره به بهبود رتبه تمام دانشگاه‏هاي برتر در گرايش پزشكي باليني گفت: در گرايش پزشكي باليني دانشگاه علوم پزشكي تهران با 38 رتبه بهبود به رتبه 214، دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با 66 رتبه بهبود در جايگاه 468، دانشگاه علوم پزشكي شيراز با 22 رتبه بهبود به جايگاه 552 و دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با 20 رتبه بهبود در جايگاه 735 قرار دارند. انستيتو پاستور ايران با رتبه 1854 و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تبريز با رتبه 913، مشهد با رتبه 987 و دانشگاه علوم پزشكي ايران با رتبه 1057 در گرايش پزشكي باليني در سال جاري ميلادي در فهرست دانشگاه‌ها و موسسات تحقيقاتي يك درصد برتر جهان قرار گرفته اند.
گفتني است: در اين نظام رتبه‌بندي اطلاعات مربوط به دانشگاه‌ها و موسسات تحقيقاتي آورده شده است كه بر مبناي آستانه‌هاي تعيين شده جزء دانشگاه‌ها و موسسات تحقيقاتي يك درصد برتر جهان قرار دارند. شرط ورود يك موسسه علمي به اين نظام رتبه‌بندي تعداد ارجاع به مقالات اصيل و مروري منتشر شده در پايگاه داده اطلاعات علمي Web of Science برابر يا بيش از آستانه هاي تعيين شده است.

 

 

 

S.M

نظر شما :
captcha
Close