کد: 1287-354109      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۴ اسفند   تعداد بازدید : 1686

برگزاری پنجمین جشن روز بین‌الملل دانشگاه با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف /دکتر کریمی: بهترین روش برای شناخت فرهنگ‌ها ارتباطات علمی بین‌المللی است

پنجمین جشن روز بین‌الملل دانشگاه با رویکرد تعاملات بین فرهنگی، گسترش ارتباطات علمی و توسعه تفکر بین‌المللی سازی در میان استقبال سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف، وزارتخانه‌های بهداشت و امور خارجه، اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان خارجی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه در آغاز این مراسم که دوشنبه 14 اسفند در موزه تاریخ علوم پزشکی برپا شد، ضمن خوشامدگویی به تمامی حاضران، دانشگاه علوم پزشکی تهران را از موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور و منطقه معرفی کرد.
ساختن آینده‌ای روشن برای دانشگاه و ارتقاء حوزه بهداشت و سلامت کشور
وی تصریح کرد: باعث افتخار است که این دانشگاه در فیلد پزشکی رتبه 279 جهانی و در حیطه پژوهش‌های مرتبط با داروسازی و سم شناسی در میان 100 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است.
دکتر کردی مجموع دانشجویان خارجی دانشگاه را بیش از 750 نفر اعلام کرد و گفت: مفتخرم که امروز دانشگاه علوم پزشکی تهران میزبان دانشجویانی سخت‌کوش و مستعد از 46 کشور و پنج قاره جهان است.
وی با اشاره به اینکه تلاش همه ما ساختن آینده‌ای روشن و بهتر برای دانشگاه و ارتقاء سطح بهداشت و سلامت کشور است، اظهار داشت: دانشمندان و متخصصان در اقصی نقاط جهان آماده‌اند که حاصل سال‌ها تلاش و دستاوردهای علمی خود را در عرصه بین‌المللی به اشتراک بگذراند و این وظیفه ما است که از این فرصت بهره ببریم.
معاون بین‌الملل دانشگاه اظهار امیدواری کرد که با ایجاد محیطی دوستانه و علمی برای کمک به اعتلای هر چه بیشتر دانشگاه در سطح جهانی گام برداشته شود.
دکتر کردی صحبت‌های خود را با تبریک فرارسیدن نوروز 97 و یادی از مرحوم پروفسور یلدا، استاد پیشکسوت و شناخته شده دانشگاه پایان داد و گفت: ایشان بسیار علاقمند به ارائه تجربیات علمی خود در طول بیش از 85 سال زندگی ارزشمندشان بودند و همواره راز خوشحالی و خوشبختی را مهربانی به همه انسان‌ها می‌دانستند.
جذب موفق دانشجویان بین‌المللی حاکی از ایجاد محیطی صلح‌آمیز است
محمدی، مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه نیز فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در جذب بیش از 700 دانشجوی خارجی را مثبت ارزیابی کرد و این رویکرد را حاصل ایجاد محیطی صلح‌آمیز برای تحصیل و زندگی دانشجویان بین‌المللی دانست.
وی بر اهمیت تشکیل شبکه دانشجویان بین‌الملل تأکید کرد و افزود: با این راهکار فرصتی برای نشر تجربیات در سطح بین‌المللی فراهم خواهد شد.
دکتر اسدی لاری، قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل نیز با بیان اینکه حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف در مراسم روز بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران حاوی پیغامی مهم برای جامعه بین‌الملل است، گفت: ظرفیت‌های موجود حاکی از فراهم بودن شرایط تحصیل دانشجویان خارجی، کسب تجربیات از دانشمندان و متخصصان ایرانی و بهره‌مندی از دستاوردهای سیستم بهداشت و درمان کشور بیش از هر زمان دیگری است.  
وی تصریح کرد: فعالیت‌های سال‌های اخیر دانشگاه علوم پزشکی تهران با محوریت دکتر عرب خردمند، معاون پیشین بین‌الملل دانشگاه، این مجموعه را در میان سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه‌هایی چون بین‌المللی سازی و اعتباربخشی سرآمد کرده است.
قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل همچنین تازه‌ترین تعاملات دانشگاه با نظام آموزش عالی مجارستان را مثبت ارزیابی و بر وجود شرایط مناسب برای همکاری با سایر کشورهای اروپایی تأکید کرد.
جشن روز بین‌الملل دانشگاه؛ نمادی از ظرفیت قابل‌توجه کشور
دکتر کریمی، رئیس دانشگاه نیز با خیرمقدم به تمامی مهمانان از سفارتخانه‌ها، وزاتخانه‌ها و اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان خارجی دانشگاه، گفت: به کشور ابن‌سینا، زکریای رازی، حافظ، سعدی و فردوسی بزرگ خوش آمدید.
وی جشن روز بین‌الملل دانشگاه را نمادی از ظرفیت قابل‌توجه ایران دانست و اظهار داشت: این دانشگاه دانشجویانی از 46 کشور جهان را در خود جای داده و جای خوشحالی است که بسیاری از آن‌ها امروز در غرفه‌های نمایشگاهی در حالی ملاقات کردم که به زبان شیرین فارسی سخن می‌گفتند.
رئیس دانشگاه بهترین روش برای شناخت فرهنگ‌ها را ارتباطات علمی بین‌المللی دانست و بیان داشت: به عنوان دانشجوی 43 سال پیش دانشگاه علوم پزشکی تهران به همه دانشجویان بین‌المللی برای انتخاب این دانشگاه که یک قرن و نیم پیش به دست امیرکبیر بنا گذاشته شده، تبریک می‌گویم.
دکتر کریمی از دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور و یکی از بهترین مراکز علمی منطقه یاد کرد و گفت: این مجموعه با برخورداری از اساتید طراز اول، فضای آموزشی مناسب، محیطی بسیار دوستانه و رئیسی که خود را همچنان دانشجوی این دانشگاه می‌داند از آمادگی و شرایط لازم برای همکاری‌های بین‌المللی برخوردار است.
وی به سفر اخیر خود به جزیره کیش و دیدار با دانشجویان بین‌المللی جدیدالورود دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: بسیار خوشحالم که دانشجویان با فرهنگ‌های مختلف امکان تحصیل در این مجموعه را دارند و از همه آن‌ها دعوت می‌کنم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه را به دوستان خود جهت تحصیل معرفی کنند.
رئیس دانشگاه در پایان از زحمات دکتر عرب خردمند در طول دوران فعالیت خود به عنوان معاون بین‌الملل دانشگاه، از دکتر کردی و همکاران معاونت بین‌الملل و کمک‌های بی‌شائبه وزارت امور خارجه و نهادهایی دولتی دیگر به واسطه برگزاری این مراسم قدردانی کرد.
توضیح اینکه مراسم روز بین‌الملل دانشگاه با برپایی غرفه‌های نمایشگاهی دانشجویان خارجی، 11 دانشکده زیرمجموعه، دانشگاه تهران، معاونت، پردیس و کالج بین‌الملل دانشگاه همراه بود.
دکتر کریمی، رئیس دانشگاه با همراهی دکتر کردی و دکتر عرب خردمند فرصت حضور در این غرفه‌ها، تعامل با دانشجویان، کارکنان و اساتید و ثبت لحظات خاطره‌انگیز با آن‌ها را به دست آوردند.

گالری عکس یک
گالری عکس دو
گالری عکس سه
گالری عکس چهار

اخبار مرتبط:

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل: دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از پیشروترین دانشگاه‌های سطح کشور است

جشن روز بین‌الملل دانشگاه/دکتر عبداللهی حضور دانشجویان بین‌المللی با فرهنگ‌های مختلف را عامل پیشرفت مجامع دانشگاهی خواند

دکتر پاس‌بخش: آموزش دانشجویان بین‌المللی نیازمند مطالعه، تأمل و صبوری است

دکتر سوداگر بر سیاست‌گذاری در تمام ابعاد دانشگاه با نگاه بین‌المللی تأکید کرد

جشن روز بین‌الملل دانشگاه/ دکتر سهراب پور: تعاملات دانشجویی با مراکز علمی دنیا به شناخت نظام‌های آموزشی بین‌المللی کمک می‌کند

در آستانه جشن روز بین‌الملل دانشگاه/دکتر صحراییان انجام مطالعات و تحقیقات مشترک با مراکز علمی بین‌المللی را رویکردی برد-برد دانست

در آستانه جشن روز بین‌الملل دانشگاه/ دکتر رستمیان: جذب دانشجویان بین‌المللی و آشنایی آن‌ها با فرهنگ ایرانی و اسلامی بهترین تبلیغ برای دانشگاه است

مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه نقطه میان دیپلماسی و علم را یک نقطه تکنیکی و آینده‌نگر دانست

روایتی از حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف در مراسم روز بین‌الملل دانشگاه

آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)

باشگاه خبرنگاران جوان

خبرگزاری تی نیوز

خبر فارسی(حضور 850 دانشجوی بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی تهران)

خبر فارسی(بایدها و نبایدهای بین المللی سازی آموزش عالی از زبان رئیس دانشگاه تهران)

خبر فارسی(بازنگری برخی فعالیت ها برای آمادگی حرکت در مسیر بین المللی سازی)

خبر فارسی(دختران، بیشترین دانشجویان خارجی علوم پزشکی تهران)

خبر فارسی(بهترین روش برای آشنایی با فرهنگ های مختلف، شناخت علمی است)

ایران زیبا

جهان سافت

آسیا نیوز

بتانیوز

شبکه خبر

پیدا خبر

بازار تکنولوژی

مجله میهن

شهرزبان

خبر هنری

ایرونی کالا

صفحه من

میهن ویدئو

جهان تور

اخبار پارسیک

آفرینش

پارس مطلب

عنوان

رد نیوز

خبردان

مجله آنلاین

خبر VIP

چهره نیوز

میهن تاپ

میهن ورزش

ایرونی فود

خبرنگار: مهناز وحیدی

عکاس: جمشید ربیعی، حسین اکبریان، لیلا روستا و مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close