کد: 1287-354112      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۴ اسفند   تعداد بازدید : 1943

دکتر پاس‌بخش: آموزش دانشجویان بین‌المللی نیازمند مطالعه، تأمل و صبوری است

دکتر پریچهر پاس‌بخش، عضو هیأت‌علمی دانشکده پزشکی فرآیند جذب دانشجویان خارجی را بسترساز تغییر و تحول در محتوای آموزشی دانشگاه مطابق با استانداردهای بین‌المللی و ارتقاء دهنده ظرفیت‌های پژوهشی و آموزشی دانست.

وی در گفتگو با روابط عمومی معاونت بین‌الملل به مناسبت روز بین‌الملل دانشگاه گفت: امروزه دانشگاه‌ها به عنوان پرورش‌دهندگان نخبگان، نسل آینده تصمیم ساز جوامع و تولیدکنندگان علم و فناوری، از ابزارهای ایجاد تعامل در ارتباطات بین‌المللی به شمار می‌آیند و سهم مهمی در این سطح از ارتباطات ایفا می‌کنند.
عضو هیأت‌علمی گروه آناتومی دانشکده پزشکی افزود: در این مسیر لزوم متحول شدن نهادهای آموزش عالی در زمینه‌های آموزش‌های نوین و پژوهش باید مورد تاکید قرار گیرد.
دکتر پاس‌بخش با بیان اینکه جهت بین‌المللی شدن در ابتدا سرمایه‌گذاری و لزوم صرف هزینه‌هایی ضروری به نظر می‌رسد، اظهارداشت: با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح راهبردی در نهایت شاهد درآمدزایی این عرصه نیز خواهیم بود.
وی تصریح کرد: این در حالی است که در کنار تأمین بودجه و پشتیبانی مالی از فعالیت‌های این حوزه، فرهنگ‌سازی و اشاعه فرهنگ دلبستگی در جوامع دانشگاهی اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان و توانمندسازی آنان، ایجاد آگاهی پیرامون اهمیت منافع بین‌المللی شدن، اصلاح برنامه آموزشی و متناسب کردن آن با استانداردهای جهانی، رقابت با دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه، حمایت از مأموریت‌های بین‌المللی و فرصت‌های مطالعاتی، برگزاری کنفرانس ها و سمینارهای بین‌المللی کاربردی، حمایت از پژوهش‌های مشترک، اصلاح و به‌روزرسانی رشته‌ها و برنامه‌های درسی جدید و ارتقا امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیز حائز اهمیت خواهد بود.
عضو هیأت‌علمی دانشگاه پذیرش دانشجویان بین‌المللی را یکی از راهکارهای موثر بین‌المللی سازی دانست که منجر به توسعه علمی و فرهنگی می‌شود و ظرفیت‌های پژوهشی و آموزشی دانشگاه را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
دکتر پاس‌بخش با اشاره به اینکه لزوم تدریس به زبان انگلیسی در توانمندی اساتید، کارکنان و دانشجویان موثر است، بیان داشت: همچنین ارتباط با دانشجویان بین‌المللی در شناخته شدن مراکز علمی و دانشگاهی در سطح بین‌المللی و تقویت تعاملات فرهنگی تأثیرگذار بوده و زمینه‌ساز ارتقاء ظرفیت‌های آموزش عالی کشور در سطح بین‌المللی می‌شود.
وی از دانشجویان خارجی به عنوان سفیران فرهنگی کشور یاد کرد و افزود: آشنایی متقابل دانشجویان ایرانی و غیرایرانی با زبان، فرهنگ و تاریخ کشورها درهای جدیدی از همکاری‌های بین‌المللی را خواهد گشود و راه را برای درآمدزایی بیشتر هموار می‌کند.
عضو هیأت‌علمی دانشکده پزشکی با اشاره به تجربیات خود از آموزش دانشجویان بین‌المللی دانشگاه، گفت: با توجه به ارتباط  مدرسان با دانشجویان از قومیت‌ها، نژادها و فرهنگ‌های مختلف نیاز به مطالعه، تأمل و توجه بیشتر احساس می‌شود.
دکتر پاس‌بخش با تأکید بر اینکه جایگاه و مقام استاد می‌تواند الگو دهنده و هدایت‌کننده مسیر زندگی دانشجویان باشد، افزود: ضعف در فهم زبان فارسی، متفاوت بودن نظام‌های آموزشی و تفاوت‌های فرهنگی نیازمند صبوری بیشتر در آموزش آنان است چنانچه مدرسان بعضاً به عنوان مشاور و راهنمای مسائل اجتماعی و آموزشی نیز فعالیت می‌کنند.
وی یادآور شد: در کلاس درس با مخاطبان غیرفارسی‌زبان باید روش تدریسی متفاوتی که انگیزه و اشتیاق به ادامه تحصیل را ایجاد کند را در پیش گرفت ضمن اینکه رابطه تعاملی مثبت میان اساتید و دانشجویان خارجی که از خانواده خود دور هستند و سنگینی و حجم بالای دروس مشکلات عاطفی و روانی برای آن‌ها ایجاد کرده نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

اخبار مرتبط:

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل: دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از پیشروترین دانشگاه‌های سطح کشور است

جشن روز بین‌الملل دانشگاه/دکتر عبداللهی حضور دانشجویان بین‌المللی با فرهنگ‌های مختلف را عامل پیشرفت مجامع دانشگاهی خواند

دکتر سوداگر بر سیاست‌گذاری در تمام ابعاد دانشگاه با نگاه بین‌المللی تأکید کرد

جشن روز بین‌الملل دانشگاه/ دکتر سهراب پور: تعاملات دانشجویی با مراکز علمی دنیا به شناخت نظام‌های آموزشی بین‌المللی کمک می‌کند

در آستانه جشن روز بین‌الملل دانشگاه/دکتر صحراییان انجام مطالعات و تحقیقات مشترک با مراکز علمی بین‌المللی را رویکردی برد-برد دانست

در آستانه جشن روز بین‌الملل دانشگاه/ دکتر رستمیان: جذب دانشجویان بین‌المللی و آشنایی آن‌ها با فرهنگ ایرانی و اسلامی بهترین تبلیغ برای دانشگاه است

مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه نقطه میان دیپلماسی و علم را یک نقطه تکنیکی و آینده‌نگر دانست

روایتی از حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف در مراسم روز بین‌الملل دانشگاه

برگزاری پنجمین جشن روز بین‌الملل دانشگاه با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف /دکتر کریمی: بهترین روش برای شناخت فرهنگ‌ها ارتباطات علمی بین‌المللی است

آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)

باشگاه خبرنگاران جوان

خبرگزاری تی نیوز

خبر فارسی(حضور 850 دانشجوی بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی تهران)

خبر فارسی(بایدها و نبایدهای بین المللی سازی آموزش عالی از زبان رئیس دانشگاه تهران)

خبر فارسی(بازنگری برخی فعالیت ها برای آمادگی حرکت در مسیر بین المللی سازی)

خبر فارسی(دختران، بیشترین دانشجویان خارجی علوم پزشکی تهران)

خبر فارسی(بهترین روش برای آشنایی با فرهنگ های مختلف، شناخت علمی است)

ایران زیبا

جهان سافت

آسیا نیوز

بتانیوز

شبکه خبر

پیدا خبر

بازار تکنولوژی

مجله میهن

شهرزبان

خبر هنری

ایرونی کالا

صفحه من

میهن ویدئو

جهان تور

اخبار پارسیک

آفرینش

پارس مطلب

عنوان

رد نیوز

خبردان

مجله آنلاین

خبر VIP

چهره نیوز

میهن تاپ

میهن ورزش

ایرونی فود

خبر و عکس: مهناز وحیدی

 

نظر شما :
captcha
Close