کد: 1287-354116      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۴ اسفند   تعداد بازدید : 1635

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل: دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از پیشروترین دانشگاه‌های سطح کشور است

دکتر محسـن اسدی لاری، قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل روز بین‌الملل را موجب ایجاد موقعیت و همکاری‌های جدید نه‌تنها برای دانشجویان بلکه برای کارکنان و اعضای هیئت‌علمی دانست.

دکتر محسـن اسدی لاری، روز دوشنبه 14 اسفند 96 در پنجمين جشن روز بين‌الملل دانشگاه از دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان یکی از پیشروترین دانشگاه‌های سطح کشور يادکرد و گفت: برای من افتخاریست که برای سومین بار در جشن روز بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران که بنیان‌گذار آن دکتر عرب خردمند در ایران است، شرکت کنم.
قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل افزود: خرسندم که توانستم به ده دانشگاه برتر علوم پزشکی کشور کمک کنم تا بین‌المللی‌سازی را شروع کنند و در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی تهران سرآمد است و بسیار خوشحالم که فرصت‌ها و امکاناتی که ایجادشده منجر شد تا از بیش از 45 کشور مختلف قریب به 800 دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه تحصیل کنند و این پیام خوبی برای جامعه بین‌الملل، شامل هیئت‌های علمی از سفارتخانه‌های مختلف است که در اینجا حضور دارند.
دکتر اسدی لاری در خصوص جذب دانشجو گفت: این فرصت مناسبی برای سایر کشورها است تا دانشجویانشان را برای مطالعه و تحصیل به ایران بفرستند و از فرصت‌ها و تجربیات دانشمندان و فرهنگ کشورمان آشنا و از دستاوردهای سیستم ایران بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در سال‌های اخیر آغاز شد موضوع اعتباربخشی دانشگاه‌هاي علوم پزشکی است که دانشگاه علوم پزشکی تهران نماینده اعتباربخشی دانشگاهی در میان دانشگاه‌های کشور است. این امر موجب مي شود تا دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سیستم رتبه‌بندی تایمز دیده شوند و در سیستم‌های رده‌بندی شرکت کرده و گواهی دریافت کنند.
دکتر اسدی لاری با اشاره به دیدار اخیر وزیر بهداشت از کشور مجارستان و ملاقات وی با اتحادیه اروپا، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران همکاری جدیدی را با کشور مجارستان آغاز کرد که برنامه‌ای عملیاتی را برای همکاری به‌صورت مجازی در پیش دارد و این همکاری صرفاً برای دانشگاه علوم پزشکی تهران یا مجارستان نیست بلکه همه کشورها می‌توانند همکاری‌های جدیدی را آغاز کنند.
قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل اظهار امیدواری کرد: که روز بین‌الملل موجب ایجاد موقعیت و همکاری‌های جدیدی نه‌تنها برای دانشجویان بلکه برای کارکنان و اعضای هیئت‌علمی شود و با جذب بیشتر دانشجو روابط دوستانه جدیدی برقرار شود.

اخبار مرتبط:

با فرهنگ‌های مختلف را عامل پیشرفت مجامع دانشگاهی خواند

دکتر پاس‌بخش: آموزش دانشجویان بین‌المللی نیازمند مطالعه، تأمل و صبوری است

دکتر سوداگر بر سیاست‌گذاری در تمام ابعاد دانشگاه با نگاه بین‌المللی تأکید کرد

جشن روز بین‌الملل دانشگاه/ دکتر سهراب پور: تعاملات دانشجویی با مراکز علمی دنیا به شناخت نظام‌های آموزشی بین‌المللی کمک می‌کند

در آستانه جشن روز بین‌الملل دانشگاه/دکتر صحراییان انجام مطالعات و تحقیقات مشترک با مراکز علمی بین‌المللی را رویکردی برد-برد دانست

در آستانه جشن روز بین‌الملل دانشگاه/ دکتر رستمیان: جذب دانشجویان بین‌المللی و آشنایی آن‌ها با فرهنگ ایرانی و اسلامی بهترین تبلیغ برای دانشگاه است

مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه نقطه میان دیپلماسی و علم را یک نقطه تکنیکی و آینده‌نگر دانست

روایتی از حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف در مراسم روز بین‌الملل دانشگاه

برگزاری پنجمین جشن روز بین‌الملل دانشگاه با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف /دکتر کریمی: بهترین روش برای شناخت فرهنگ‌ها ارتباطات علمی بین‌المللی است

آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)

باشگاه خبرنگاران جوان

خبرگزاری تی نیوز

خبر فارسی(حضور 850 دانشجوی بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی تهران)

خبر فارسی(بایدها و نبایدهای بین المللی سازی آموزش عالی از زبان رئیس دانشگاه تهران)

خبر فارسی(بازنگری برخی فعالیت ها برای آمادگی حرکت در مسیر بین المللی سازی)

خبر فارسی(دختران، بیشترین دانشجویان خارجی علوم پزشکی تهران)

خبر فارسی(بهترین روش برای آشنایی با فرهنگ های مختلف، شناخت علمی است)

ایران زیبا

جهان سافت

آسیا نیوز

بتانیوز

شبکه خبر

پیدا خبر

بازار تکنولوژی

مجله میهن

شهرزبان

خبر هنری

ایرونی کالا

صفحه من

میهن ویدئو

جهان تور

اخبار پارسیک

آفرینش

پارس مطلب

عنوان

رد نیوز

خبردان

مجله آنلاین

خبر VIP

چهره نیوز

میهن تاپ

میهن ورزش

ایرونی فود

خبرنگار: نسیم اخگر

عکس: جمشید ربیعی

نظر شما :
captcha
Close