کد: 1287-354122      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ اسفند   تعداد بازدید : 1625

روایتی از حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف در مراسم روز بین‌الملل دانشگاه

جشن روز بین‌الملل دانشگاه دوشنبه 14 اسفند برای پنجمین سال متوالی میزبان سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف بود تا در کنار آشنایی با ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران، فرصتی دیگر برای همکاری‌های بین‌المللی رقم بخورد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران با حضور در این مراسم گفت: خوشبختانه روابط محکمی با جمهوری اسلامی ایران و مراکز و سازمان‌های علمی این کشور برقرار شده که شاید یکی از مهم‌ترین آن‌ها ارتباط با دانشگاه علوم پزشکی تهران باشد.
دکتر یاسر عبدالزهرا الحجاج با اشاره به تحصیل بیش از 400 دانشجوی عراقی در دانشگاه تصریح کرد: اغلب این دانشجویان با هزینه شخصی خود مشغول به تحصیل هستند که نشان‌دهنده شرایط ایده آل این دانشگاه به لحاظ علمی و جایگاه مناسب بین‌المللی است.
رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران اظهار امیدواری کرد که با توجه به توافقات میان دانشگاه علوم پزشکی تهران و سیستم آموزش عالی عراق، موضوع راه‌اندازی شعبه دانشگاه در این کشور عملیاتی شود.
Dawesh Uktam، معاون سفارت هند در ایران نیز با ابراز رضایت از حضور در این مراسم اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که تعامل سازنده با دانشگاه علوم پزشکی تهران منجر به تحصیل یکصد دانشجوی هندی در این دانشگاه شده است.
وی با اشاره به پیشرفته بودن سیستم آموزش عالی دو کشور و وجود پتانسیل‌های قابل‌توجه برای همکاری‌های مشترک، افزود: با تکیه بر سفر رئیس‌جمهور ایران در ماه گذشته به هند تعاملات دانشگاهی میان دو کشور در حوزه تبادل اساتید و دانشجویان گسترده خواهد شد.
سفیر نیجریه در ایران هم اختصاص غرفه‌هایی به دانشجویان کشورهای مختلف در این مراسم را حاکی از اهمیتی دانست که دانشگاه علوم پزشکی تهران برای تبادلات بین‌المللی قائل است.
توکور مانی با بیان علاقمندی برای تحصیل دانشجویان نیجریه در ایران به ویژه در رشته‌های علوم پزشکی تصریح کرد: متأسفانه دانشجویان ایرانی زیادی در نیجریه تحصیل نمی‌کنند اما توسعه تعاملات در این باره مورد توجه قرار دارد.
لارس نوردورم، سفیر نروژ در ایران نیز با اشاره به اینکه دانشگاه های نروژ از سوابق طولانی در جذب دانشجویان ایرانی برخوردارند، بیان داشت: در این برنامه شاهد حضور دانشجویان از کشورهای مختلف  هستیم و امیدوارم با تدابیری زمینه تحصیل دانشجویان نروژی نیز فراهم شود.
وی ادامه داد: برای نخستین بار است که در برنامه روز بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران شرکت کرده‌ام وبا حال و هوایی که در اینجا شاهد هستم امیدوارم این آخرین دیدار از ظرفیت‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران نباشد.
سفیر بنگلادش در ایران هم با تأکید به اینکه همکاری‌های علمی میان دو کشور می‌تواند به تقویت ارتباطات در زمینه‌های مختلف بینجامد، گفت: به نظر می‌رسد حضور دانشجویان بین‌المللی در این شکل از برنامه‌ها بسیار مفید خواهد بود و موجب اشتراک اندیشه‌ها و رشد علمی آن‌ها می‌شود.   
مجیب الرحمان بویان به تحصیل شش دانشجو از بنگلادش در دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و اظهار داشت: با روند همکاری‌های پیش رو به نظر می‌رسد بر این تعداد افزوده خواهد شد ضمن اینکه علاقه‌مند به تحصیل دانشجویان ایرانی در بنگلادش هستیم.
فاطمه طالقانی، دبیر اول سفارت افغانستان در ایران نیز حضور دانشجویان خارجی با لباس‌های سنتی در این مراسم را زمینه‌ساز آشنایی با کشورها و ارتباط بیشتر با فرهنگ‌های مختلف دانست.
وی با تأکید بر ارتباطات نزدیک فرهنگی ایران و افغانستان، تصریح کرد: بسیاری از دانشگاه‌های دو کشور ارتباطات علمی قوی‌ای با یکدیگر دارند و در سطح دولت‌ها نیز اقدامات لازم برای پذیرش دانشجویان افغانستانی شده است.
عبدالمنعم احریز، سفیر الجزایر در ایران به عنوان یکی دیگر از سفرای حاضر در جشن روز بین‌الملل دانشگاه گفت: متأسفانه با وجود حضور مشترک اساتید ایرانی و الجزایری در نشست‌ها و سمینارهای بین‌المللی سطح تبادلات دانشجویی میان دو کشور پایین است.
وی با بیان اینکه در سال جاری مقدمات تحصیل تعدادی دانشجوی دکترا از الجزایر در ایران فراهم شده است، افزود: امید می رود با حمایت بیشتر دولت الجزایر از دانشجویان شاهد رویدادهای مثبتی در همکاری‌های دانشگاهی باشیم.
سفیر پرتغال در ایران هم با اشاره به اینکه بسیار تحت تأثیر حضور پرشور نمایندگان کشورهای مختلف در این برنامه قرار گرفته‌ام، بیان داشت: مایلم که تبریک خود را به دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه‌ی ارتباطات بین‌المللی ابراز کنم.
ژوائو ژوژه کورته رئال دلیل اصلی حضور خود در مراسم روز بین‌الملل دانشگاه را فراهم کردن بستر تبادلات دانشجویی در رشته‌های علوم پزشکی میان دو کشور عنوان کرد و گفت: تعداد دانشجویان پرتغالی در ایران کم است اما خوش‌بین هستیم که این روند سمت و سوی افزایشی بگیرد.
دکتر کاگری ارهان، رییس دانشگاه آلتین باش ترکیه نیز با مثبت ارزیابی کردن برگزاری این برنامه، آشنایی با فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف و فرصت سازی برای جذب تعداد بیشتری از دانشجویان خارجی را از نتایج این رویکرد دانست.
وی با تأکید بر اهمیت گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان دو کشور گفت: با حضور هیأت دانشگاه آلتین باش در ایران بستر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دو دانشگاه به منظور اجرای پروژه‌های علمی مشترک و تبادلات دانشجویان و اساتید فراهم شده است.

اخبار مرتبط:

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل: دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از پیشروترین دانشگاه‌های سطح کشور است

جشن روز بین‌الملل دانشگاه/دکتر عبداللهی حضور دانشجویان بین‌المللی با فرهنگ‌های مختلف را عامل پیشرفت مجامع دانشگاهی خواند

دکتر پاس‌بخش: آموزش دانشجویان بین‌المللی نیازمند مطالعه، تأمل و صبوری است

دکتر سوداگر بر سیاست‌گذاری در تمام ابعاد دانشگاه با نگاه بین‌المللی تأکید کرد

جشن روز بین‌الملل دانشگاه/ دکتر سهراب پور: تعاملات دانشجویی با مراکز علمی دنیا به شناخت نظام‌های آموزشی بین‌المللی کمک می‌کند

در آستانه جشن روز بین‌الملل دانشگاه/دکتر صحراییان انجام مطالعات و تحقیقات مشترک با مراکز علمی بین‌المللی را رویکردی برد-برد دانست

در آستانه جشن روز بین‌الملل دانشگاه/ دکتر رستمیان: جذب دانشجویان بین‌المللی و آشنایی آن‌ها با فرهنگ ایرانی و اسلامی بهترین تبلیغ برای دانشگاه است

مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه نقطه میان دیپلماسی و علم را یک نقطه تکنیکی و آینده‌نگر دانست

برگزاری پنجمین جشن روز بین‌الملل دانشگاه با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف /دکتر کریمی: بهترین روش برای شناخت فرهنگ‌ها ارتباطات علمی بین‌المللی است

آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)

باشگاه خبرنگاران جوان

خبرگزاری تی نیوز

خبر فارسی(حضور 850 دانشجوی بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی تهران)

خبر فارسی(بایدها و نبایدهای بین المللی سازی آموزش عالی از زبان رئیس دانشگاه تهران)

خبر فارسی(بازنگری برخی فعالیت ها برای آمادگی حرکت در مسیر بین المللی سازی)

خبر فارسی(دختران، بیشترین دانشجویان خارجی علوم پزشکی تهران)

خبر فارسی(بهترین روش برای آشنایی با فرهنگ های مختلف، شناخت علمی است)

ایران زیبا

جهان سافت

آسیا نیوز

بتانیوز

شبکه خبر

پیدا خبر

بازار تکنولوژی

مجله میهن

شهرزبان

خبر هنری

ایرونی کالا

صفحه من

میهن ویدئو

جهان تور

اخبار پارسیک

آفرینش

پارس مطلب

عنوان

رد نیوز

خبردان

مجله آنلاین

خبر VIP

چهره نیوز

میهن تاپ

میهن ورزش

ایرونی فود

مصاحبه: زهره صادقی و باران بربرستانی

خبر: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close