کد: 1287-358429      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۶ بهمن   تعداد بازدید : 551

طرح تحقیقاتی مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و صنعتی شریف در قالب همکاری‌های بین‌المللی کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایرانی به اتمام رسید

جلسه دفاع از پایان‌نامه دکتر پریسا نوحی، دانشجوی دکترای دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یکی از طرح‌های تحقیقاتی مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و صنعتی شریف در قالب همکاری‌های بین‌المللی کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایرانی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در جلسه دفاع این پایان‌نامه که دوشنبه 24 بهمن 1401 در دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، دبیر کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایرانی و استاد راهنمای همکار پایان‌نامه، دکتر محمدجعفر عبدخدایی، استاد دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف و استاد راهنمای پایان‌نامه، دکتر مریم سعادتمند، استاد دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف و استاد راهنمای همکار پایان‌نامه و جمعی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه حضور داشتند.
این پایان‌نامه با عنوان "ساخت و مقایسه سه نوع داربست هوشمند زیست فعال با خاصیت آنتی باکتریال در رژنراتیو اندودنتیکس" موفق به دریافت گرنت موسسه ملی تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران (نیماد) شد.
دکتر سعید بلالایی، استاد دانشکده شیمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دکتر پل دامر از دانشگاه کاردیف انگلستان، دکتر میگل گاما از دانشگاه مینهو پرتغال و استاد مدعو دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر کرستین گلر از دانشگاه بیمارستانی ارلنگن-نرنبرگ آلمان و استاد مدعو دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در اجرای پروژه مذکور همکاری داشته‌اند.
دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف در تشریح تحقیقات انجام شده، گفت: این همکاری مشترک امکان استفاده از نظرات دندانپزشکان و فراتر از آن اساتید بین‌المللی را فراهم کرد که این امر منجر به آشنایی با نیازهای بخش‌های آناتومی و کلینیکال شد.
دکتر نوحی تصریح کرد: انجام چنین تحقیقاتی سبب دیده شدن پتانسیل‌های علمی داخل کشور می‌شود. در ابتدای مطالعه، حتی امکان انجام شدن آن در ایران بسیار بعید بود، حال بعد از گذشت پنج سال این امر ممکن شده و تحقیق فوق به نتایج بسیار خوبی رسیده است.
دکتر نکوفر نیز نتیجه همکاری انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: انجام این گونه پژوهش‌های بین دانشگاهی و در اصل بین‌رشته‌ای میان دانشگاه‌ها، ارتقای سطح کیفی تحقیقات را به همراه دارد و می‌تواند منجر به نتایج درخشان و کاربردی‌تر شوند.
دبیر کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایرانی افزود: از سوی دیگر همکاری اساتید بین‌المللی در این پژوهش، با شبکه ارتباطی اعضای پروژه میسر و هر شخصی که به تیم افزوده ‌شد، شبکه ارتباطی خود را نیز به آن اضافه کرد و این نقطه قوت بزرگی به شمار می‌آید.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد که نتیجه این نوع مطالعات به نفع سلامت و درمان بیماران باشد.
دکتر عبدخدایی نیز ضمن تشکر از حضور و همکاری دکتر نکوفر در این تحقیق، گفت: ادامه‌دار بودن این گونه همکاری‌های مشترک، نگاه جدیدی ایجاد و زمینه پیشرفت روزافزون علم را فراهم خواهد کرد.
در پایان جلسه دفاع این پایان‌نامه، از زحمات تمامی اساتید و دانشجویان تقدیر شد و داوران تحقیق انجام شده را عالی ارزیابی کردند و عنوان دکترا به پریسا نوحی ابلاغ شد.
همچنین مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه و دبیر کنسرسیوم با اعطای هدیه‌ای از طرف معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، از تلاش‌ها و فعالیت‌های این دانشجو قدردانی کرد.
توضیح اینکه کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایرانی از سال 1395 با رویکرد انجام همکاری‌های مشترک میان سه دانشگاه تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر از وزارت علوم و دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی ایران از وزارت بهداشت در سطح بین‌الملل تشکیل شد. یکی از اهداف کنسرسیوم، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک بین‌المللی بود که این همکاری می‌تواند میان پنج دانشگاه و یا دو دانشگاه عضو کنسرسیوم انجام شود.
دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه صنعتی شریف از ابتدای تشکیل این کنسرسیوم و هم‌زمان با آغاز پروژه مشترک بین‌المللی تبادلات آکادمیک با حمایت مالی اتحادیه اروپا، همکاری‌های متعددی با یکدیگر داشته‌اند.

 

مقالات منتج از این تحقیق را در ذیل مشاهده نمایید:

مقاله 1، مقاله2، مقاله 3



 

 

 

خبر: مهناز وحیدی

عکس: زهره صادقی

نظر شما :
captcha
Close