کد: 1287-351089      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند   تعداد بازدید : 1498

رئیس دانشکده بهداشت ارتقاء دانشگاه را در گرو تقویت ارتباطات آموزشی و پژوهشی بین‌المللی دانست

دکتر اکبری ساری تقویت ارتباطات بین‌المللی در حیطه آموزش و پژوهش را موجب ارتقای دانشکده‌ها و در نهایت دانشگاه دانست.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، رئیس دانشکده بهداشت در حاشیه جشن روز بین‌الملل دانشگاه افزود: جذب اساتید و دانشجویان خارجی، حضور در سمینارها و همایش‌های خارج از کشور و انجام تحقیقات مشترک بین‌المللی بسترهایی برای بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها خواهند بود.

وی افزود: همچنین باید امکان حضور اساتید کشور در مجامع جهانی و گذراندن بخشی از دوره تحصیلی دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های خارج از کشور نیز فراهم شود.

دکتر اکبری ساری ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد مقالاتی که حاصل همکاری چند کشور است تعداد بالاتری ارجاع داشته‌اند، بنابراین در حیطه آموزش و پژوهش هرچقدر ارتباطات بین‌المللی را تقویت کنیم، ارتقای دانشکده‌ها و در نهایت دانشگاه را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد بین‌المللی شدن جذب بیشتر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف، به خصوص از منطقه است، گفت: افزایش توانمندی اساتید در تدریس به زبان آکادمیک بین‌المللی و ارائه مشاوره‌های مناسب در خصوص پایان‌نامه‌های دانشجویان خارجی سرعت جذب این گروه از دانشجویان را افزایش خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه تمامی دانشجویان خارجی دانشکده بهداشت در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند که این خود نقطه عطفی به شمار می‌آید، افزود: با توجه به اینکه طول دوره تحصیلی دانشجویان این مقطع کوتاه است، افزایش جذب دانشجویان خارجی در اولویت فعالیت‌های این دانشکده قرار دارد.

رئیس دانشکده بهداشت خاطرنشان کرد: در اردیبهشت سال آینده همزمان با جشن پنجاهمین سالگرد تأسیس دانشکده بهداشت برگزاری سمینار توسعه پایدار با حضور نمایندگانی از کشورهای منطقه چون لبنان، ترکیه، پاکستان و افغانستان را در دستور کار قرار دارد که امیدواریم منجر به معرفی هر چه بیشتر این دانشکده و گسترش تعاملات بین‌المللی شود.

وی در پایان برگزاری جشن روز بین‌الملل دانشگاه را فرصتی برای دیده شدن فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه و ایجاد انگیزه برای ادامه این مسیر با سرعت و توان بیشتر عنوان کرد.

 

آرشیو اخبار مرتبط :


آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

 

 

خبرنگار: مهناز وحیدی

عکس: زهره صادقی

نظر شما :
captcha
Close