کد: 1287-351092      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند   تعداد بازدید : 1537

در حاشیه جشن روز بین‌الملل دانشگاه/ دکتر یونسیان: رمز موفقیت فعالیت‌های بین‌المللی سازی در تکثر تعامل با دانشگاه‌های خارج از کشور است

معاون پژوهشی دانشگاه بخش مهمی از دستاوردهای حوزه بین‌الملل را ناشی از همراهی بدنه دانشگاه با این مأموریت مهم دانست و رمز موفقیت فعالیت‌های آتی را در تکثر تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور عنوان کرد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر یونسیان در حاشیه جشن روز بین‌الملل دانشگاه که دوشنبه 17 اسفند برگزار شد، حوزه‌های آموزش، پژوهش و بین‌الملل را در تعامل با یکدیگر دانست و گفت: به طبع با افزایش ارتباطات داخلی و خارجی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر در کنار افزایش کیفیت آموزشی، فعالیت‌های پژوهشی نیز گسترش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه معاونت پژوهشی دانشگاه در راستای سیاست‌های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گام برمی‌دارد، اظهار داشت: وزارتخانه برای طرح‌های مشترک که منجر به محصول می‌شوند، اهمیت ویژه‌ای قائل است ضمن اینکه رویکرد مذکور منجر به افزایش ارجاعات و استنادات و به نوعی حمایت از اهداف بین‌المللی می‌شود.

دکتر یونسیان با بیان اینکه دستاوردهای حوزه بین‌الملل ناشی از تلاش‌های حوزه معاونت بین‌الملل و حمایت ریاست دانشگاه است، افزود: بی‌شک اگر انگیزه و توان بالای بدنه دانشگاه نبود، این مهم جایگاه فعلی را نداشت.

معاون پژوهشی دانشگاه تصریح کرد: با وجود اینکه برنامه بین‌المللی سازی دانشگاه تاکنون با محدودیت‌هایی به ویژه در انتقال ارز برای ثبت‌نام دانشجویان خارجی و صدور ویزا همراه بوده، رشد قابل‌توجهی داشته است.

وی ضمن تأکید بر اهمیت جشن روز بین‌الملل در معرفی دانشگاه و توسعه تعاملات علمی و فرهنگی با کشورهای مختلف، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد جهش اصلی را در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه را پس از رفع کامل تحریم‌ها و به طور خاص موانع بانکی شاهد خواهیم بود.

 

آرشیو اخبار مرتبط :


آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

خبرنگار: مهناز وحیدی

عکس: زهره صادقی

نظر شما :
captcha
Close