کد: 1287-335548      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ يکشنبه ۱۸ اسفند   تعداد بازدید : 3377

ثبت 14 اسفند به عنوان روز بين الملل دانشگاه/دكتر اسدي لاري مراسم روز بين الملل دانشگاه را موجب رشد و شكوفايي داخلي و آثار گرانبهاي آن براي آينده ايران خواند

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: مدير كل روابط بين الملل وزارت بهداشت، گفت: با اجراي برنامه هاي مشترك دانشگاه علوم پزشكي با دانشجويان خارجي عملا ما مي توانيم توانمنديهاي خود را به صورت هم افزايي به كشورهاي مختلف ارائه كنيم.

مراسم روز بين الملل دانشگاه با رونمايي از تمبر يادبود اين روز در حضور سفير و نماينده 17 كشور، 41 دانشجو خارجي دانشگاه علوم پزشكي تهران و 41 دانشجوي خارجي از دانشگاه هاي علامه و تهران و با حضور مسئولين دانشگاه، جمعي سفيران و نماينده كشورها روز چهارشنبه 14 اسفندماه 92 در موزه ملي تاريخ علوم پزشكي ايران برگزار شد.
دكتر اسدي لاري، مدير كل روابط بين الملل وزارت بهداشت، فعاليت دكتر خردمند را در زمينه جذب دانشجويان خارج از كشور مثبت خواند و افزود: اين حركت بايد به صورت مستمر و پايدار و فراگير در كل دانشگاهها ايجاد شود كه البته همه دانشگاه ها داراي اين ظرفيت نيستند و فقط دانشگاههاي قطب داراي اين ظرفيت هستند.
مديركل روابط بين الملل وزارت بهداشت، گفت: بنابر آمايش سرزمين كه اكنون درجريان است و تقريبا به مصوبه شوراي كل  نيز رسيده ما 10 قطب خواهيم داشت كه قطعا دانشگاه تهران نيز يكي از اين قطبها خواهد بود كه طي آن پذيرش دانشجويان بين الملل از كشورهاي مختلف بايد در دستور كار قرار گيرد. 
وي افزود: بايد پذيرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصيلات تكميلي نيز اقدام شود و در اين زمينه از تمام ظرفيتها استفاده كنيم و در صورت لزوم نيز تعامل آموزشي بين كشورها انجام پذيرد.
دكتر اسدي لاري، با اشاره به اهميت خواندن به كارگيري ظرفيتها، تصريح كرد: اصولا اگر ما بتوانيم در روابط اقتصادي بين كشورها در بحث آموزش پزشكي و تحقيق اقدام كنيم بسيار موثر است زيرا آنها از ظرفيتهاي تقريبا مغفول مانده اي است كه  در روابط بين كشورها به خصوص در ارتباط با كشور جمهوري اسلامي ايران مطرح است كه سعي مي كنيم آنها را در ستاد همكاريهاي اقتصادي خارجي تحت نظر وزارت خارجه با حضور معاون وزرا مطرح و پيگيري كنيم..
مدير كل روابط بين الملل وزارت بهداشت، در خصوص اجراي مراسم روز بين الملل دانشگاه گفت: اين برنامه ها نقش بسزايي در تعامل كشورها خواهد داشت و ما مي توانيم عملا همه توان خود را به صورت هم افزايي جمع كنيم و به كشورهاي مختلف ارائه كنيم كه هم باعث رشد و شكوفايي داخلي و هم باعث آثار گرانبهايي براي آينده ايران مي شود زيرا يك همبستگي براي فارغ التحصيلان با دانشگاه مبدا كه تحصيل كرده اند خواهند داشت و فرهنگ و دانش ايران را به كشور خودشان انتقال خواهند داد و اين فوق العاده براي كشومان موثر، ماندگار و پايدار است.

 


خبرنگار : زهرا حري
عكس: مهناز وحيدي
درج در سايت: سميرا ملكيان

 

 

 

 

 

 

 


آرشیو اخبار مرتبط :

آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

 

نظر شما :
captcha
Close