کد: 1287-334407      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ چهارشنبه ۱۴ اسفند   تعداد بازدید : 4371

روز بين الملل دانشگاه با حضور سفرا و نمايندگان كشورهاي خارجي، يونيسف، وزارت خارجه، وزارت بهداشت و مديران دانشگاه برگزار شد

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: مراسم روز بين الملل دانشگاه با رونمايي از تمبر يادبود اين روز در حضور سفير و نماينده 17 كشور، 41 دانشجو خارجي دانشگاه علوم پزشكي تهران و 41 دانشجوي خارجي از دانشگاه هاي علامه و تهران برگزار شد.

 

در مراسم روز بين الملل و ديدار با سفرا و نمايندگان كشورهاي خارجي به مناسبت نوروز كه 14 اسفند 1392 در موزه تاريخ پزشكي برگزار شد، دكتر علي عرب خردمند، معاون بين الملل دانشگاه ضمن تقدير از همگان به خاطر حضور در مراسم روز بين الملل دانشگاه گفت: با حضورتان در اين مراسم شايد فرصتي براي گسترش روابط بين الملل و پيشرفت همكاري هاي بين المللي ايجاد شد و اين موجب خوشحالي است.
وي با اشاره به تاريخچه و پيشينه دانشگاه افزود: پس از 162 سال كه از تاسيس اولين مدرسه تحصيلات عاليه در ايران با نام دارالفنون توسط امير كبير نخست وزير وقت ايران مي گذرد، خوشحاليم كه اكنون جمع شده ايم تا در مراسمي روز بين الملل دانشگاه علوم پزشكي تهران را جشن بگيريم.
سپس دكتر علي محمدي معاون مديركل امور ايرانيان وزارت امور خارجه، ضمن تقدير از رييس دانشگاه براي برگزاري اين مراسم گفت: يكي از ابزاري هاي گسترش تعاملات در نظام بين المللي، تبادلات آكادميك و جذب دانشجو است و جمهوري اسلامي ايران همواره در جهت بسط اينگونه ارتباطات پيش قدم بوده و از حضور دانشجويان كشورها در كشور استقبال مي كند.
وي ماحصل تحصيل دانشجويان را توسعه منابع انساني دانست و تصريح كرد: بر اين باور هستيم كه دانشجويان مي توانند به صلح و امنيت بين المللي كمك كنند.
پس از آن نور محمد جدماني، سفير پاكستان، حضور 4 ماهه خود در تهران را به فال نيك گرفت و گفت: در اين 4 ماه احساس مي كنم كه در كشور خود هستم و اميدوارم در اين روز آفتابي و خوب، موفقيت هاي بهتري برايمان ايجاد شود.
وي حضور 30 دانشجوي پاكستاني در ايران را موجب افتخار دانست و تصريح كرد: بسيار اميدوارام كه تبادل دانشجوي بيشتري داشته باشيم.
سفير پاكستان اشتراك دو كشور در برگزاري جشن نوروز را شرايط خاص و خوبي همدلي بيشتر خواند و افزود: اين شروع خوبي است تا با يكديگر به سوي مشاركت بيشتر حركت نماييم.
در ادامه نصير احمد نور، سفير افغانستان در ايران، ضمن تبريك نوروز به همگان گفت: از دانشگاه علوم پزشكي تهران قدرداني مي كنم كه جمعي از دانشجويان افغان را نيز در خود جاي داده و پرورش مي دهد.
وي نوروز را ميراث كشورهاي مختلف و فرصتي براي همدلي ميان مردم اين كشورها دانست و افزود: نوروز امسال كه نسيم گوارايش از اكنون وزيدن گرفته، فرصتي است تا كشورها با يكديگر پيوند نزديك تري داشته باشند و براي دانشگاه علوم پزشكي تهران و خصوصا دانشجويان افغانستان كه در اين جمع حضور دارند آرزوي موفقيت دارم.
پس از آن كريستيان تئودورسكو، سفير روماني در تهران، نام گذاري روز بين الملل را مثبت ارزيابي كرد و گفت: برنامه روز بين الملل دانشگاه فرصتي براي معرفي دستاوردهاي علمي دانشگاه است و اين برنامه ابتكار خوبي است.
سپس اتوگراف، مستشار و رييس بخش فرهنگي سفارت آلمان، گفت: بسيار خوشحالم كه دانشجويان از ملل مختلف را با فرهنگ هاي گوناگون در كنار هم در دانشگاه علوم پزشكي تهران ديدم كه از خدمات فرهنگي و آموزشي اين دانشگاه استفاده مي كنند و مشغول به تحصيل هستند.
وي از حضور 200 پزشك ايراني به عنوان رييس و مدير در بخش هاي مختلف در آلمان خبر داد و افزود: چند روز پيش نيز قرار دادي ميان اين دانشگاه با دانشگاه ماكسي ميليان ورتسبورگ آلمان بسته شد كه اميدوارم دانشجويان آلماني را به زودي در اين دانشگاه ببينم.
پس از آن محمد عبدالجبار الزبيدي، رايزن پزشكي سفارت عراق، به نيابت از سفير عراق به قرائت پيام ايشان پرداخت و گفت: كشور ما صدمات زيادي از رژيم بعث و تروريسم داشته اما 2 كشور به ما در مبارزه با تروريست كمك كرده اند كه يكي از آنها ايران است.
وي ضمن آرزوي صلح، خوشبختي و موفقيت افزود: نوروز را تبريك مي گويم و اميدوارم كه دوره جديدي در روابطمان ايجاد نماييم.
در ادامه دكتر جعفريان، رييس دانشگاه، ضمن قدرداني از حضور همگان براي جشن روز بين الملل دانشگاه گفت: روز بين الملل براي نخستين بار در دانشگاهي پيشرو در حوزه پزشكي كه اهدافي جهاني دارد برگزار شد و اين دانشگاه تمركز خود را بر جذب دانشجويان خارجي و گسترش ارتباطات بين المللي قرار داده است.
وي با بيان اينكه درهاي دانشگاه بر روي تمامي دانشجويان خارجي در سراسر دنيا باز است، تاكيد كرد: از همه سفيران و ديپلماتهاي كشورهاي مختلف دعوت مي كنم تا به منظور گسترش ارتباطات، از دانشكده ها و سايت هاي مختلف دانشگاه در هر زمان كه تمايل دارند ديدار و بازديد نمايند.
در پايان از تمبر يادبود روز بين الملل دانشگاه رونمايي شد.
گفتني است در حاشيه اين مراسم نمايشگاهي از صنايع دستي و نمادهاي فرهنگي كشورهاي مختلف با همكاري دانشجويان خارجي برپا شد.

 


 


خبرنگار: نسيم قرائيان
عكس: جمشيد ربيعي، ابوالقاسم پورياني
درج خبر:معصومه عبدالهي،سميرا ملكيان

 

 

 

 


آرشیو اخبار مرتبط :

آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

نظر شما :
captcha
Close