کد: 1287-351088      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند   تعداد بازدید : 1151

جشن روز بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

در راستای ارتقای بین‌المللی سازی دانشگاه، تعامل سازنده و موثر در عرصه بین‌المللی و ایجاد روابط حسنه با سایر کشورهای دنیا و با تأکید بر مسائل آموزشی و به منظور توسعه جذب دانشجویان بین‌المللی، مراسم روز بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

در مراسم روز بين‌الملل و ديدار با سفرا و نمايندگان كشورهاي خارجي که روز دوشنبه 17 اسفند سال 93 در موزه تاريخ علوم پزشكي برگزار شد، آرون مونگلا فوما و کوثر امیر روتا جنگوا از دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، در سخنانی رضایت خود را از تحصیل در این دانشگاه ابراز کردند.  
پس‌ازآن، دکتر جعفریان رییس دانشگاه، بابیان این‌که دانشجویانی از 33 کشور در پردیس بین الملل دانشگاه تحصیل می‌کنند گفت: پردیس بین الملل دانشگاه دارای سه دانشکده و یک کالج بین المللی است.
وی با اشاره از استقبال خوب سفارتخانه‌ها برای شرکت در مراسم روز بین‌الملل گفت: مراسم روز بین‌الملل، فرصتی مناسب برای کشورهایی است که در دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشجو ندارند، چراکه از این طریق با فعالیت‌های این دانشگاه در عرصه بین‌الملل آشنا می‌شوند. سفرا و نمایندگان این کشورها، ازجمله کشورهای اروپایی مانند فنلاند، پرتغال، جمهوری چک و سوئیس که در مراسم امسال حضور داشتند، بسیار مشتاق بودند که بدانند دانشگاه این فعالیت‌ها را چطور به انجام می‌رساند.
دکتر جعفریان بابیان این‌که آموزش عالی با یک رقابت بین‌المللی بسیار جدی روبرو است گفت: با جذب دانشجویان خارجی، ظرفیت آموزش عالی زیاد می‌شود و همه دانشگاه‌ها خواستار آن هستند که از کشورهای دیگر دانشجو جذب کنند. بنابراین برای جذب دانشجویان خارجی، با رقبای بسیار سختی مواجه هستیم و ازآنجایی‌که در ایران این کار به‌تازگی انجام می‌شود، شاید برای سایرین قابل‌باور نباشد.
رییس دانشگاه افزود: اگر مسیرمان را به‌درستی ادامه دهیم، یعنی به‌خوبی دانشجو جذب کنیم و ظرفیت خوبی ایجاد کنیم، به‌خصوص در منطقه خود حتماً موفق خواهیم بود. در این میان، می‌توانیم از نقاطی مانند شبه‌قاره هند، شمال آفریقا و حتی از کشورهای اروپایی، دانشجوی بیشتری جذب کنیم که این همت همکاران را می‌طلبد تا زیرساخت‌ها را تکمیل کنند و به ظرفیت‌های موردنیاز برای جذب دانشجویان خارجی بیفزایند.
وی بابیان این‌که قرار است تا سال 2018، رقم دانشجویان خارجی در دانشگاه به هزار تن برسد گفت: این هدف تا سال 97 شمسی، عملی است.
دکتر جعفریان افزود: باید یک حرکت دسته‌جمعی در دانشگاه انجام شود تا از فاز آموزش دانشجوی خارجی که در آن قرار داریم یک پله بالاتر برویم که این مستلزم مقدماتی است که در برخی رشته‌ها انجام‌شده و در برخی دیگر هنوز به‌پیش نرفته است.
وی مراسم روز بین‌الملل را جشن دستاوردها و موفقیت‌های فعالیت‌های بین‌الملل دانشگاه در طول یک سال خواند و گفت: در این مراسم، برنامه خوبی طراحی می‌شود و محیط مناسبی مانند موزه تاریخ علوم پزشکی برای برگزاری آن در نظر گرفته‌شده است. در این روز، بسیاری از همکاران دانشگاه، اعضای هیئت‌علمی، روسای دانشکده‌ها و افرادی که در روند بین‌المللی شدن دانشگاه نقش بیشتری دارند، حضور می‌یابند و این مراسم، نوعی تقدیر از فعالیت‌های آن‌ها نیز محسوب می‌شود. همچنین دانشجویان بین‌الملل، غرفه‌هایی را برای معرفی کشور خود ترتیب می‌دهند.
رییس دانشگاه افزود: امیدوارم که فعالیت‌های مسیر بین‌المللی سازی دانشگاه، علاوه بر کسب جایگاه بین‌المللی، به ارتقای فرآیندهای دانشگاه نیز کمک کند. چراکه برای بین‌المللی شدن باید بسیاری از استانداردهای خود را از وضعیت کنونی بالاتر ببریم که این یک هدف جدی است. یعنی تنها جذب دانشجوی خارجی مهم نیست بلکه این مهم است که دانشجوی خارجی این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کند و از تحصیل در آن راضی باشد و درنهایت با رضایت ازاینجا خارج شود.
این بدان معنا است که باید استانداردهای خود را ارتقاء دهیم که البته دانشجویان ایرانی نیز به همان اندازه دانشجویان خارجی، از مزایای این ارتقاء بهره‌مند می‌شوند.
دکتر جعفریان با اشاره به حضور بیش از 420 دانشجوی خارجی در دانشگاه گفت: این دانشجویان، با انتخاب خود و با شهریه خود به این دانشگاه می‌آیند و از سوی دولت‌ها بورسیه نشده‌اند.
وی افزود: در حال حاضر توانسته‌ایم از بیشتر کشورهای منطقه دانشجو داشته باشیم که این به‌عنوان قدم اول، خوب است و اگر خوب پیش برویم، فکر این‌که از نقاط دیگر دانشجو داشته باشیم، دور از ذهن نیست.
دکتر جعفریان بابیان این‌که در علوم پزشکی، ظرفیت‌هایی داریم که از بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا کمتر نیست گفت: اگر بتوانیم زیرساخت‌های خود را متناسب با همین ظرفیت به‌پیش ببریم، می‌توانیم از کشورهای اروپایی نیز دانشجو جذب کنیم.
توضیح این‌که در مراسم روز بین‌الملل، همچون سالهای گذشته، با همکاری دانشجویان خارجی، صنايع‌دستي و نمادهاي فرهنگي 17 کشور دنیا در غرفه‌های آن‌ها در معرض دید شرکت‌کنندگان قرار گرفت. همچنین در این مراسم، از تعدادی از دانشجویان بین‌المللی تقدیر به عمل آمد و در پایان با حضور دکتر جعفریان رییس دانشگاه، دکتر خردمند معاون بین‌الملل دانشگاه و نادی رئیس اداره امور دانشجویان بورس‌ها و مدارس خارج از کشور وزارت امور خارجه، از تمبر یادبود این روز رونمایی شد. 

گالری تصاویر 1
گالری تصاویر 2
گالری تصاویر 3

 

آرشیو اخبار مرتبط :


آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

عکاس: جمشید ربیعی

درج در سایت: مهشاد فیروزپور

نظر شما :
captcha
Close