کد: 1287-351091      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند   تعداد بازدید : 1611

جشن روز بین‌الملل دانشگاه/ دکتر محقق حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه را موجب ارتقاء کیفیت آموزشی و پژوهشی دانست

دکتر محقق در حاشیه جشن روز بین‌الملل گفت: حضور دانشجویان خارجی زمینه‌ساز ارتقاء کیفیت آموزشی دانشگاه و فراهم کردن بستری برای تعامل هر چه بیشتر با کشورهای مختلف است.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل معاون دانشجویی دانشگاه در این مراسم که دوشنبه 17 اسفند در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی برگزار شد، تصریح کرد: بین‌المللی سازی آموزش عالی به ارتباط و تعاملی فراتر از مرزهای کشور اطلاق می‌شود که به طبع وظیفه دانشگاه‌های مادر و اصلی خواهد بود.

وی با اشاره به ابلاغ اخیر وزیر بهداشت مبنی بر تقسیم‌بندی فعالیت همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سه سطح استانی، ملی و بین‌المللی، اظهار داشت: با توجه به پیشبرد صحیح برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در سطح استانی و ملی، هم اکنون باید مأموریت بین‌المللی سازی را بیش از گذشته جدی گرفته و در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم.

دکتر محقق جهش دانشگاه در حوزه بین‌المللی سازی را مناسب و همسو با معیارهای تعریف شده دانست و تأکید کرد: ممکن است در سطح کلان توانمندی‌های بسیاری باشد که هنوز بالفعل نشده اما با سرعت پیش رو دستیابی به آن‌ها چندان دور از ذهن نخواهد بود.

وی یکی از مسئولیت‌ها در این حوزه را ارائه مدل بین‌المللی سازی دانشگاه برای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در راستای پیشرفت آن‌ها دانست و تأکید کرد: این نشان می‌دهد برخلاف مباحث اقتصادی، گردشگری و توریسم درمانی که در دنیا به جایگاهی که حقمان هست، نرسیده‌ایم، در مقوله بین‌المللی سازی موفق عمل کرده‌ایم.

معاون دانشجویی دانشگاه با اشاره به شور و شوق دانشجویان خارجی حاضر در جشن روز بین‌الملل گفت: تعامل دانشجویان خارجی و ایرانی با هیأت‌علمی دانشگاه بسترهای مناسبی را برای اعتلای کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه به ویژه در بخش‌های تخصصی و گروه‌های علمی فراهم کرده است.

وی همچنین جشن روز بین‌الملل دانشگاه را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های فرهنگی دانشگاه در طول سال‌های اخیر دانست و ابراز امیدواری کرد که با قدرت هر چه بیشتر تداوم داشته باشد.

 

آرشیو اخبار مرتبط :


آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

خبرنگار: مهناز وحیدی

عکاس: جمشید ربیعی

 

نظر شما :
captcha
Close