کد: 1287-351093      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند   تعداد بازدید : 1608

در حاشیه جشن روز بین‌الملل دانشگاه/ دکتر نیکنام: همکاری‌های علمی و دانشگاهی بهترین راهکار برای بین‌المللی شدن کشور است

مشاور وزیر بهداشت در امور بین‌الملل همکاری‌های علمی و دانشگاهی در عرصه جهانی را بهترین راهکار برای بین‌المللی شدن کشور عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر نیکنام در حاشیه جشن روز بین‌الملل دانشگاه که دوشنبه 17 اسفند در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی برپا شد، با بیان این مطلب گفت: به نظر می‌رسد در دنیای فعلی تنها با تعامل و ارتباط با کشورهای مختلف می‌توان تجربیات علمی، تحقیقاتی، بهداشتی و درمانی را به اشتراک گذاشت و از آن‌ها بهره برد.

وی افزود: در حال حاضر ایران نسبت به برخی کشورها در حوزه‌های مذکور جلوتر و نسبت به بعضی دیگر عقب تر است که این عرصه یادگیری و یاد دادن می‌تواند فرصت‌های بیشتری را پیش روی کشور قرار دهد.

مشاور وزیر بهداشت در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه برای بین‌المللی شدن کشور همکاری‌های علمی و دانشگاهی راهکاری جدی خواهد بود، اظهار داشت: کشورها برای ورود به عرصه بین‌المللی راه‌های مختلفی را انتخاب می‌کنند که با توجه به استعدادها و توانمندی‌های قابل‌توجه ایران، در این حوزه حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهیم داشت.

دکتر نیکنام ادغام آموزش پزشکی کشور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را نکته‌ای حائز اهمیت و آموزنده برای دنیا دانست و گفت: کشورهای بسیاری با دیدگاهی مثبت نسبت به این ادغام، علاقمندند اطلاعات بیشتری در مورد آن داشته باشند.

وی فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه بین‌المللی سازی و سیر پیشرفت آن را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: اهداف و برنامه‌هایی که توسط این دانشگاه در راستای بین‌المللی شدن تعریف‌شده همسو با دیدگاه‌های وزارت بهداشت است که می‌تواند الگوی خوبی برای سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باشد.

مدیر شعب بین‌الملل دانشگاه یادآور شد: بین‌المللی سازی آموزش عالی عرصه‌ای تخصصی است و وقتی مجموعه‌ای اولین قدم‌ها را در این راستا برمی‌دارد به طور حتم با نقاط مثبت و منفی مختلفی روبرو خواهد شد که دستاوردهایش برای سایر دانشگاه‌ها قابل اتکا خواهد بود.

آرشیو اخبار مرتبط :


آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

خبرنگار: مهناز وحیدی

عکس: زهره صادقی

نظر شما :
captcha
Close