کد: 1287-351097      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند   تعداد بازدید : 1385

دکتر نادی در جشن روز بین‌الملل دانشگاه/ بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها با ارائه خدمات در سطح بین‌المللی محقق می‌شود

رییس اداره امور دانشجویی و بورس‌های وزارت امور خارجه در حاشیه جشن روز بین‌الملل دانشگاه اظهار داشت: مقوله جذب دانشجویان خارجی به عنوان یکی از دیپلماسی‌های اقتصاد مقاومتی پس از ابلاغ توسط شورای اقتصاد، به دغدغه اصلی دولت تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر نادی تصریح کرد: جذب دانشجویان خارجی بخش کوچکی از موضوع مهم بین‌المللی سازی ولی در عین حال بسیار مهم است.

وی با اشاره به ارائه خدمات در سطح بین‌المللی به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم تحقق بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: خوشبختانه توجه وزارتخانه‌های علوم و بهداشت به این مسأله بسیار جدی است و وزارت امور خارجه  به عنوان یک تکلیف سیاستی آن را پیگیری می‌کند.

رییس اداره امور دانشجویی و بورس‌های وزارت امور خارجه با اشاره به پروژه EducationIRAN در راستای توسعه جذب دانشجویان خارجی گفت: این پروژه از سال 92 به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف معرفی مناسب‌تر پتانسیل دانشگاه‌های برتر کشور در عرصه‌های بین‌المللی کلید خورد.

دکتر نادی افزود: با این رویکرد دانشگاه‌های کشور در حوزه بین‌الملل بیشتر مطرح خواهند شد ضمن اینکه فراهم کردن زیرساخت‌هایی چون تسهیلات رفاهی  و خوابگاه‌های مناسب نیز ضروری به نظر می‌رسد.

وی همچنین به اهمیت آموزش به زبان انگلیسی در این مسیر اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن این ایده‌آل‌ها کم ‌کم راه برای تمرکز بر اقتصاد آمورش عالی باز خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به نگاه متفاوت کشورها به موضوع اقتصاد آموزش عالی افزود: در این زمینه هر کشوری سیاستی را دنبال می‌کند و ما باید با پیگیری یک سیاست ترکیبی و تلاش برای جذب دانشجویان خارجی نخبه به توسعه منطقه کمک بیشتری کنیم.

وی با بیان اینکه باید نقشی را که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در و وضعیت آموزش عالی منطقه و جهان ایفاء کند را ارتقا دهیم، خاطرنشان کرد: بی‌شک پروژه EducationIRAN در این مسیر نقش شاه‌کلید را خواهد داشت.

 

آرشیو اخبار مرتبط :


آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

خبرنگار: مهناز وحیدی

عکس: جمشید ربیعی

نظر شما :
captcha
Close