کد: 1287-335500      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ شنبه ۱۷ اسفند   تعداد بازدید : 4741

دكتر خردمند در مراسم روز بين الملل دانشگاه از آمادگي دانشگاه براي گسترش ارتباطات بين المللي خبر داد

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: معاون بين الملل دانشگاه در مراسم روز بين الملل، اين جشن را فرصتي براي گسترش روابط بين الملل و پيشرفت همكاري هاي بين المللي خواند.

 

مراسم گراميداشت روز بين الملل دانشگاه، 14 اسفند 1392 با حضور نمايندگان و سفراي 17 كشور، 41 دانشجوي خارجي دانشگاه علوم پزشكي تهران، 41 دانشجوي خارجي از دانشگاه هاي علامه و تهران، مديركل امور ايرانيان وزارت امور خارجه و مسئولان وزارت بهداشت در موزه ملي تاريخ علوم پزشكي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.
دكتر علي عرب خردمند، معاون بين الملل دانشگاه، با اشاره به رويكرد جديد معاونت گفت: فعاليت بين الملل دانشگاه علوم پزشكي تهران از 3 سال پيش با رويكرد جديدي ادامه يافت و در حال حاضر اين دانشگاه از 17 كشور دانشجوي خارجي دارد.
وي هدف از برگزاري اين مراسم را آشنايي سفيران و نمايندگان كشورها با دانشگاه دانست و تصريح كرد: علاوه بر سفرا و نمايندگان اين 17 كشور، از حدود 47 كشور ديگر نيز دعوت كرده ايم تا با شركت در اجلاس از نزديك با دانشگاه آشنا شوند.
دكتر خردمند، اظهار علاقمندي به گسترش ارتباط بين المللي در بخش آموزش عالي را از اهداف واحد بين الملل دانشگاه خواند و تاكيد كرد: در محوطه باز موزه علوم پزشكي، غرفه اي به هر يك از كشورها كه دانشجويان خارجي آنها در اين دانشگاه حضور دارند، اختصاص داده شده تا به معرفي توانمندي كشور خود بپردازند ضمن اينكه از سفرايي كه از كشورهاي آنها دانشجو نداريم دعوت كرديم تا اين ارتباط شكوهمند را ببينند.
معاون بين الملل دانشگاه، 8 دي ماه 1230 را مصادف با افتتاح دارالفنون و موزه تاريخ پزشكي را يادبود آن عنوان كرد و افزود: در صدو شصت و دومين سال رويكرد جديد آموزش عالي كشور قرار داريم و اين موضوع را به فال نيك مي گيريم. 
وي با اشاره به تاريخچه و پيشينه دانشگاه افزود: پس از 162 سال كه از تاسيس اولين مدرسه تحصيلات عاليه در ايران با نام دارالفنون توسط امير كبير نخست وزير وقت ايران مي گذرد، خوشحاليم كه اكنون جمع شده ايم تا در مراسمي روز بين الملل دانشگاه علوم پزشكي تهران را جشن بگيريم.

 

خبرنگار: نسيم قرائيان
عكس: جمشيد ربيعي، ابوالقاسم پورياني
درج در سايت: سميرا ملكيان

 

 

 

 

 

 

 


آرشیو اخبار مرتبط :

آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

 

نظر شما :
captcha
Close