کد: 1287-335549      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ يکشنبه ۱۸ اسفند   تعداد بازدید : 3097

ابراز خشنودي اتوگراف مستشار و رييس بخش فرهنگي سفارت آلمان، از تبادل استاد و دانشجو بين آلمان و ايران

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: مستشار و رييس بخش فرهنگي سفارت آلمان، در مراسم روز بين الملل دانشگاه تاكيد كرد؛ دو كشور ايران و آلمان در زمينه تبادل استاد و دانشجو قدمهاي خوبي را برداشته اند كه اين مشاركت مي تواند براي هر دو طرف اهميت فوق العاده اي داشته باشد.

مراسم روز بين الملل دانشگاه با رونمايي از تمبر يادبود اين روز در حضور سفير و نماينده 17 كشور، 41 دانشجو خارجي دانشگاه علوم پزشكي تهران و 41 دانشجوي خارجي از دانشگاه هاي علامه و تهران و با حضور مسئولين دانشگاه، جمعي سفيران و نماينده كشورها روز چهارشنبه 14 اسفندماه 92 در موزه ملي تاريخ علوم پزشكي ايران برگزار شد. 
اتوگراف، مستشار و رييس بخش فرهنگي سفارت آلمان، در مراسم روز بين الملل دانشگاه در گفتگو با خبرنگار روابط عمومي؛ اظهار داشت: بسيار خوشحالم كه دانشجويان از ملل مختلف را با فرهنگ هاي گوناگون در كنار هم در دانشگاه علوم پزشكي تهران ديدم كه از خدمات فرهنگي و آموزشي اين دانشگاه استفاده مي كنند و مشغول به تحصيل هستند.
وي از حضور 200 پزشك ايراني به عنوان رييس و مدير در بخش هاي مختلف در آلمان خبر داد و يادآور شد: چند روز پيش نيز قرار دادي ميان اين دانشگاه با دانشگاه ماكسي ميليان ورتسبورگ آلمان بسته شد كه اميدوارم دانشجويان آلماني را به زودي در اين دانشگاه ببينم.
مستشار و رييس بخش فرهنگي سفارت آلمان، خاطر نشان كرد: دانشگاه علوم پزشكي تهران يكي از مشهور ترين دانشگاه هاي ايران است و اين دانشگاه از بزرگترين ارائه دهندگان طب"پزشكي" و طب سنتي است و اين موضوع براي ايرانيها مهم است، البته در آلمان نيز دانشجويان ايراني زيادي داريم و اين پزشكان با مدارج بالاي علمي در كشور آلمان به سر مي برند كه فكر ميكنم آشكار است اين ارتباط براي ما هم حائز اهميت است. 
وي از حضور تعدادي از دانشجويان كشور آلمان در ايران سخن گفت و افزود: دو كشور ايران و آلمان در زمينه تبادل استاد و دانشجو قدمهاي خوبي را برداشته اند كه اين مشاركت مي تواند براي هر دو طرف اهميت فوق العاده اي داشته باشد.

 

تنظيم: الهام علي
ترجمه: سروش رياضي اصفهاني
عكس: جمشيد ربيعي و ابوالقاسم پورياني
درج در سايت: سميرا ملكيان

 

 

 

 

 

 

 


آرشیو اخبار مرتبط :

آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

 

نظر شما :
captcha
Close