کد: 1287-335551      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ يکشنبه ۱۸ اسفند   تعداد بازدید : 3767

رايزن فرهنگي افغانستان، نقش و دانش دانشگاه علوم پزشكي تهران را در منطقه مهم و ارزشمند توصيف كرد

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: محمدافسر ره‌بين، رايزن فرهنگي افغانستان، در مراسم روز بين الملل دانشگاه گفت؛ ايران وافغانستان داراي تاريخ و فرهنگ مشترك هستند و به هر طريقي كه بتوانيم در جهت گسترش روابط دانشجويي كار كنيم پيشينه پربار دو كشور را زنده كرده ايم .

مراسم روز بين الملل دانشگاه با رونمايي از تمبر يادبود اين روز در حضور سفير و نماينده 17 كشور، 41 دانشجو خارجي دانشگاه علوم پزشكي تهران و 41 دانشجوي خارجي از دانشگاه هاي علامه و تهران و با حضور مسئولين دانشگاه، جمعي سفيران و نماينده كشورها، چهارشنبه 14 اسفندماه 92 در موزه ملي تاريخ علوم پزشكي ايران برگزار شد. 
محمدافسر ره‌بين، رايزن فرهنگي دولت اسلامي افغانستان در مراسم روز بين الملل دانشگاه در گفتگو با خبرنگار روابط عمومي؛ گفت: امروزه تعداد زيادي از كساني كه بر منصب هاي بزرگ فرهنگي كشور ما رسيدند كساني هستند كه در دانشگاه تهران تحصيل كردند. در واقع نقش دانشگاه تهران در دانش و در انديشه منطقه خيلي مهم و ارزشمند است. 
وي در ادامه افزود:ما دانشجويان زيادي داريم كه در اين دانشگاه تحصيل مي كنند بي گمان اين تحصيل دانش از يك سو براي خود دانشجويان افغاني بسيار سودمند است و از سوي ديگر مي تواند در گسترش روابط برادرانه و چندين هزار ساله  ايران و افغانستان نقش بسيار چشم گيري داشته باشد.
وي در رابطه با هزينه تحصيل دانشجويان افغاني در ايران، خاطر نشان كرد: هزينه تحصيل برخي از دانشجويان از طرف جمهوري اسلامي ايران و يا افغانستان پرداخت مي شود و گروهي ديگر با پول و امكانات خود در دانشگاه علوم پزشكي تهران تحصيل مي كنند. 
رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي افغانستان، تاكيد كرد: ايران و افغانستان داراي تاريخ و فرهنگ مشترك هستند و به هر طريقي كه بتوانيم در جهت گسترش روابط دانشجويي كار كنيم پيشينه پربار دو كشور را زنده كرده ايم .
وي تصريح كرد: حضور كشورهاي مختلف و به نمايش گذاشتن آداب و رسوم كشورهاي مختلف مي تواند زمينه سازي براي گفت و گوهاي فرهنگي كه جهان امروز از آن بحث مي كنند، باشد. 

 

ترجمه: غزاله حسن زاده
تنظيم : الهام علي
عكس: جمشيد ربيعي و ابوالقاسم پورياني
درج در سایت: سميرا ملكيان

 

 

 

 

 

 

 


آرشیو اخبار مرتبط :

آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

 

نظر شما :
captcha
Close