کد: 1287-335552      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ يکشنبه ۱۸ اسفند   تعداد بازدید : 5413

مدير كل امور دانشجويان غير ايراني وزارت علوم روز بين الملل را فرصتي مناسب براي عرضه خدمات دانشگاه علوم پزشكي تهران خواند

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: دكتر صمد حاج جباري ارائه بروشورها به زبان انگليسي به دانشجويان در مراسم روز بين الملل را، راهي براي عرضه توانمنديهاي دانشگاه و جذب دانشجويان غير ايراني دانست.

مراسم روز بين الملل دانشگاه با رونمايي از تمبر يادبود اين روز در حضور سفير و نماينده 17 كشور، 41 دانشجو خارجي دانشگاه علوم پزشكي تهران و 41 دانشجوي خارجي از دانشگاه هاي علامه و تهران و با حضور مسئولين دانشگاه، جمعي سفيران و نماينده كشورها روز چهارشنبه 14 اسفندماه 92 در موزه ملي تاريخ علوم پزشكي ايران برگزار شد.
دكتر صمد حاج جباري مدير كل امور دانشجويان غير ايراني وزار تحقيقات و فناوري، با اشاره به رشد آمار دانشجويان غير ايراني مشغول به تحصيل در دانشگاههاي داخل كشور گفت: براي جذب بيشتر دانشجويان بايد بتوانيم دانشگاه ها را عرضه كنيم، توانمنديهاي علمي، فرهنگي و وجه هاي مشتركي بين كشور ما و كشورهاي دوست منطقه وجود دارد كه اگر آنها بدانند كه دانشگاه ما و توانمنديهايش در چه سطحي است  قطعا رغبت مي يابند كه به سمت دانشگاههاي ما روي آورند.
مدير كل امور دانشجويان غير ايراني وزارت علوم تحقيقات و فناوري، مراسم روز بين الملل را فرصتي مناسب براي عرضه خدمات دانشگاه دانست و افزود: مراسم روز بين الملل دانشگاه با حضور سفراي ملل مختلف و دانشجويان كشورهاي غير ايراني عامل آشنايي و عرضه دستاوردها و توانمنديهاي دانشگاه است.
وي، ارائه بروشورها به زبان انگليسي به دانشجويان در روز مراسم را در ارتباط و جذب دانشجو مهم خواند و افزود: درست است كه ما دانشجو را به زبان فارسي پذيرش مي كنيم اما براي آنكه در آنسوي مرزها هم با ما آشنا شوند و بتوانيم خدمات دانشگاهي خودمان را عرضه كنيم اقدام ارزشمندي است. 
دكتر صمد حاج جباري، خاطرنشان كرد: يكي از فعاليتهاي وزارتخانه در معرفي كشورمان به دانشجويان اين است كه دفترچه هاي راهنمايي را به زبان انگليسي و عربي طراحي و در اختيار دانشجوياني كه در بدو ورود به كشورمان براي تحصيل مي آيند ارائه شود تا با شرايط كشورمان بيش از پيش آشنا شوند.

 


خبرنگار: زهرا حري
عكس: مهناز وحيدي
درج در سایت: سميرا ملكيان

 

 

 

 

 

 

 


آرشیو اخبار مرتبط :

آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

 

نظر شما :
captcha
Close