کد: 1287-345284      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند   تعداد بازدید : 3793

تأکید دکتر ساعدی بر بهره‌گیری از دانشجویان خارجی به عنوان دروازه ورود به عرصه بین‌المللی در آستانه جشن روز بین‌الملل دانشگاه

معاون بین‌الملل دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی در آستانه جشن روز بین‌الملل بر بهره‌گیری از دانشجویان خارجی دانشگاه به عنوان دروازه ورود به عرصه ‌بین‌المللی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل دانشگاه، دکتر ساعدی افزود: با وجود پیشرفت‌های حاصل شده در مقوله بین‌المللی سازی انتظارات از دانشگاه علوم پزشکی تهران بیش از این است و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: اضافه شدن معاونان بین‌الملل به چارت تشکیلاتی دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی به طور حتم نقشی مهم و تعیین ‌کننده در این مسیر داشته است.

معاون بین‌الملل دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی با بیان اینکه رقبای اصلی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه‌های اروپایی هستند و گفت: این دانشگاه‌ها اغلب در کشورهای منطقه اقدام به ایجاد شعباتی کرده‌اند و هزینه قابل‌توجهی را به منظور گسترش تعاملات بین‌المللی پرداخته‌اند.

دکتر ساعدی جذابیت‌های دانشکده‌های زیرمجموعه دانشگاه برای ورود گسترده‌تر به عرصه بین‌المللی را قابل ‌توجه دانست و بیان داشت: ایران کشوری است که به لحاظ تغذیه‌ای در دوران گذار قرار دارد و این موضوع می‌تواند جذابیت فیلدهای مختلف دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی برای کشورهایی که هنوز به این مرحله وارد نشده‌اند، افزایش دهد.

وی تصریح کرد: عمده متقاضیان تحصیل در دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی در مقاطع کارشناس ارشد و دکترای تخصصی از کشورهای در حال توسعه هستند که علاقمندند اطلاعات بیشتری به دست آورند.

معاون بین‌الملل دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی با بیان اینکه برخی گروه‌های آموزشی دانشکده با سابقه و پیشینه علمی قابل‌توجه در سطح منطقه بی‌نظیر هستند، گفت: امید داریم جایگاه مناسب دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی به جذب دانشجویان با سطح علمی بالاتر و از کشورهای متنوع تری بیانجامد تا بیش از پیش به بین‌المللی سازی دانشگاه کمک کند.  

دکتر ساعدی با تأکید بر فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه بین‌المللی سازی دانشگاه چون تدریس به زبان انگلیسی، افزود: این اقدام به تقویت هیأت‌علمی و دانشجویان ایرانی در سطح دانشکده‌ها کمک بسیاری کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد این مهم به ترجمه کوریکولوم های مختلف آموزشی، بین‌المللی شدن طرح‌های تحقیقاتی و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی در سطح دانشگاه بیانجامد.

معاون بین‌الملل دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی جشن روز بین‌الملل دانشگاه را فرصتی برای تعامل هر چه بیشتر دانشجویان خارجی، اساتید و نمایندگان کشورهای مختلف خارجی عنوان کرد.

 

 

 

خبرنگار: مهناز وحیدی

عکاس: جمشید ربیعی و حسین اکبریان
درج در سایت: پریسا افراشته

 

 

 

 


آرشیو اخبار مرتبط :

 

 


آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

 

نظر شما :
captcha
Close