کد: 1287-345330      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ شنبه ۹ اسفند   تعداد بازدید : 4776

دکتر کاظمی مطلق در آستانه روز بین‌الملل دانشگاه/ حضور در عرصه‌های بین‌المللی زمینه‌ساز معرفی طب سنتی ایران به جهان می‌شود

دکتر کاظمی مطلق، معاون بین‌الملل دانشکده طب سنتی گفت: هدف از ورود این دانشکده به عرصه فعالیت‌های بین‌المللی معرفی طب سنتی ایرانی به کشورهای مختلف جهان است.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل دانشگاه، وی در آستانه جشن روز بین‌الملل دانشگاه ضمن بیان این مطلب، بخشی از موفقیت‌های بین‌المللی سازی دانشگاه طی سال‌های اخیر را نتیجه شکل‌گیری معاونت بین‌الملل در چارت دانشگاه و پس از آن تشکیل معاونت‌های بین‌الملل دانشکده‌ها دانست.

وی تصریح کرد: دانشکده طب سنتی از دو سال پیش فعالیت‌های بین‌المللی خود را آغاز کرده و تاکنون موفق به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با موسسه همدرد هند و کالج ابن‌سینا اتریش، فعالیت‌های تحقیقاتی مشترک بین‌المللی، جذب سه دانشجوی، عضویت در انجمن بین‌المللی بیماری‌های مغز و اعصاب و فدراسیون جهانی طب سنتی و سوزنی، طراحی وب‌سایت جدید انگلیسی دانشکده و ترجمه کوریکولوم های آموزشی به زبان انگلیسی شده است.

معاون بین‌الملل دانشکده طب سنتی ادامه داد: حضور دانشجویان بین‌المللی موجب پویایی در میان هیأت‌علمی این دانشکده شده ضمن اینکه به ارتقا سطح زبان انگلیسی دانشجویان ایرانی و ایجاد حس رقابت میان آن‌ها کمک کرده است.

دکتر کاظمی مطلق با اشاره به اینکه امروزه آموزش یکی از منابع درآمد کشورهاست و کشورهای همجوار چون ترکیه و مالزی سرمایه‌گذاری بسیاری در این زمینه کرده‌اند، اظهار داشت: علت این امر غیر از مقوله اقتصادی صدور فرهنگ این کشورها به اقصی نقاط جهان است.

وی طب سنتی ایرانی را یکی از مکاتب اصلی طب سنتی در جهان عنوان کرد و بیان داشت: به طور حتم اگر خوب عمل کنیم در چند سال آینده می‌توانیم طب سنتی ایرانی را به دنیا معرفی کنیم و روزی می‌رسد که دانشجویان بین‌المللی بیشتری به این بهانه به کشورمان می‌آیند.

معاون بین‌الملل دانشکده طب سنتی افزود: برگزاری جشن روز بین‌الملل زمینه آشنایی بیشتر با فرهنگ اسلامی ایرانی را برای دانشجویان خارجی موجب خواهد شد ضمن اینکه بستر مناسبی برای ارتباط دوستانه‌ میان دانشجویان خارجی، هیأت‌علمی دانشکده‌ها و نمایندگان خارجی فراهم خواهد کرد.

 

 

خبرنگار: مهناز وحیدی

عکاس: جمشید ربیعی و حسین اکبریان
درج در سایت: پریسا افراشته

 

 

 

 


آرشیو اخبار مرتبط :

 

 


آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

 

نظر شما :
captcha
Close