کد: 1287-345378      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ شنبه ۹ اسفند   تعداد بازدید : 2552

دکتر سعادت در آستانه جشن روز بین‌الملل/ آموزش مجازی زمینه‌ساز صدور آموزش دانشگاه به خارج از مرزها می‌شود

دکتر سعادت، معاون بین‌الملل دانشکده مجازی با اشاره به توانمندی‌های آموزش مجازی در بحث بین‌المللی سازی، این رویکرد را زمینه‌ساز صدور آموزش دانشگاه به خارج از مرزها اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، وی در آستانه جشن روز بین‌الملل افزود:  گروه هدف دانشگاه را دانشجویانی تشکیل می‌دهند که به دلایل مختلفی تحصیل در ایران را به اروپا ترجیح می‌دهند بنابراین کاهش طول دوره حضور آن‌ها دستاوردهایی برای دانشگاه به لحاظ اقتصادی به ارمغان می‌آورد.

معاون بین‌الملل دانشکده مجازی تصریح کرد: آموزش مجازی زمینه‌ساز کاهش طول دوره دانشجویان خارجی در کشور خواهد شد ضمن اینکه صدور آموزش را نیز به دنبال خواهد داشت.

دکتر سعادت با بیان کاستی‌هایی که برای آموزش مجازی دانشجویان خارجی وجود دارد، گفت: اینترنت پایدار در گسترش آموزش بین‌الملل به صورت مجازی تأثیرگذار است در کنار آن نیاز به تأمین اعتبارات برای تهیه تجهیزات مورد نیاز نیز احساس می‌شود.

وی ادامه داد: این حرکت نیازمند یک فرایند بازاریابی نیز هست تا فعالیت‌های فعلی  تقویت شود و اقدامات جدیدی نیز صورت گیرد.

دکتر سعادت به فعالیت‌های بین‌المللی این دانشکده نیز اشاره کرد و بیان داشت: دانشکده مجازی در سه محور همکاری با دانشگاه‌های آمریکای شمالی، کشورهای فارسی ‌زبان شمال شرق آسیا و کردستان عراق فعالیت‌های بین‌المللی خود را دنبال کرده است.

معاون بین‌الملل دانشکده مجازی با تأکید بر اینکه تفاهم‌نامه‌های منعقد شده هنوز عملیاتی نشده، اضافه کرد: با توجه به اینکه نیاز نیست دانشجویان بین‌الملل برای آموزش مجازی تمام وقت در ایران باشند، به نظر می‌رسد تفاهمات انجام شده، عملیاتی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز همایش‌های مجازی توسط این دانشکده در دست اجرا است که با امکانات تله کنفرانس پیش بینی شده امیدواریم در تعاملات سایر دانشکده‌های دانشگاه با دانشجویان خارجی نیز موثر واقع شود.

دکتر سعادت در پایان به جشن روز بین‌الملل دانشگاه نیز اشاره کرد و یادآور شد:  این مراسم توجه و حساسیت اساتید دانشکده‌ها را به مقوله بین‌المللی سازی جلب می‌کند و بستری برای ارتباط نزدیک آن‌ها با دانشجویان خارجی خواهد شد.

 

 

 

خبرنگار: مهناز وحیدی

عکاس: جمشید ربیعی و حسین اکبریان
درج در سایت: پریسا افراشته

 

 

 

 


آرشیو اخبار مرتبط :

 

 


آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

 

 

 

نظر شما :
captcha
Close