کد: 1287-345379      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ شنبه ۹ اسفند   تعداد بازدید : 2774

دکتر صلصالی در آستانه جشن روز بین‌الملل دانشگاه تأکید کرد/ تأثیر تعاملات بین‌المللی بر سیستم درمان و آموزش دانشگاه

معاون بین‌الملل دانشکده پرستاری و مامایی گفت: تعاملات بین‌المللی فرآیندی مهم و تأثیرگذار در عملکرد سیستم بهداشت، درمان و آموزش دانشگاه است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر صلصالی به مناسبت جشن روز بین‌الملل دانشگاه ضمن بیان این مطلب افزود: تبادل اساتید و دانشجویان، پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری،  جذب اساتید مدعو از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی معتبر از فاکتورهای اصلی تعاملات بین‌المللی دانشگاهی است.

وی لازمه دستیابی به اهداف بین‌المللی سازی دانشگاه را سیاست‌گذاری صحیح در این مسیر دانست و بیان داشت: باید تلاش کنیم اهداف شفافی را پیش رو قرار داده و ارتباطات بین‌المللی را براساس اولویت‌هایمان دنبال کنیم.

معاون بین‌الملل دانشکده پرستاری و مامایی فعالیت‌های بین‌الملل دانشگاه را طی سال‌های اخیر چشمگیر توصیف کرد و ادامه داد: دانشکده پرستاری و مامایی نیز هم اکنون 9 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی دارد و تاکنون موفق به برگزاری تعدادی کارگاه بین‌المللی شده است.

دکتر صلصالی اضافه کرد: سال 93 گروه‌های مختلف خارجی جهت تعاملات بین‌المللی از دانشکده پرستاری و مامایی بازدید کرده‌اند ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌های همکاری بین‌المللی منعقد شده و عملیاتی شدن آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی جذب دانشجویان خارجی را در کیفیت آموزشی دانشگاه، گسترش تعاملات فرهنگی و تبادل اطلاعات موثر قلمداد کرد و گفت: حضور دانشجویان خارجی در دانشکده پرستاری و مامایی زمینه‌ساز ارتقاء زبان انگلیسی اساتید و دانشجویان ایرانی شده است.

معاون بین‌الملل دانشکده پرستاری و مامایی با مثبت ارزیابی کردن ارتباطات مستقیم دانشجویان داخلی و خارجی تصریح کرد: در حال حاضر مشکل اصلی دانشکده پرستاری و مامایی در ارتباط با دانشجویان خارجی، انجام مراحل تحقیقات در کشورهای خودشان و کوتاه بودن دوره حضور آن‌ها در دانشکده است.

دکتر صلصالی اضافه کرد: با این رویکرد دانشجویان خارجی کمتر امکان شرکت در کارگاه‌های جانبی را خواهند داشت که برای انجام تحقیقات به آن نیاز دارند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه باید به سمت جذب دانشجویان خارجی با کیفیت تر و توانمندتر حرکت کند، افزود: در این راستا بهترین راهکار ارزشیابی فعالیت‌های بین‌المللی و در کنار آن مزیت‌هایی است که دانشگاه از جذب دانشجویان خارجی به دست آورده است.

معاون بین‌الملل دانشکده پرستاری و مامایی برنامه روز بین‌الملل دانشگاه را راهکاری موثر برای آشنایی با فرهنگ کشورهای مختلف دانست و خاطرنشان کرد: گردهمایی تمام دانشجویان خارجی در یک روز و در یک برنامه، اهمیت دانشگاه به مقوله بین‌المللی سازی را رهنمون خواهد شد.

 

 

خبرنگار: مهناز وحیدی

عکاس: جمشید ربیعی و حسین اکبریان
درج در سایت: پریسا افراشته

 

 

 

 


آرشیو اخبار مرتبط :

 

 


آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

 

 

نظر شما :
captcha
Close