کد: 1287-345279      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ چهارشنبه ۶ اسفند   تعداد بازدید : 2740

در آستانه جشن روز بین‌الملل دانشگاه/دکتر خامی دانشجویان بین‌المللی را مبلغان فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه دانست

معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی، دانشجویان بین‌المللی را بهترین مروجان فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه دانست و گفت: هدف بین‌المللی سازی راهکاری برای پیشرفت و ارتقا وضع موجود است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر خامی در آستانه جشن روز بین‌الملل دانشگاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران بین‌المللی سازی را در چهار سال گذشته جزء فعالیت‌های اصلی خود قرار داده است و به نظر می‌رسد در این عرصه نیز موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های بین‌المللی سازی در دانشکده دندانپزشکی اظهار داشت: دانشکده دندانپزشکی خوشبختانه در پذیرش دانشجویان خارجی به عنوان یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های بین‌المللی سازی موفق بوده ضمن اینکه طی چند سال اخیر با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری در کنار بازدیدهای بین‌المللی، رویدادهای مثبتی را رقم زده است.

معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی تدریس به دانشجویان بین‌الملل به زبان انگلیسی را نیز موجب اعتلای آموزش این دانشکده، هیأت‌علمی و دانشجویان ایرانی دانست و بیان داشت: این اقدام حس مثبتی را در میان گروه‌های مختلف آموزشی دانشکده ایجاد کرده و امروز شاهد حضور دانشجویان ایرانی در کلاس‌هایی هستیم که تدریس به زبان انگلیسی انجام می‌شود.

دکتر خامی تصریح کرد: این پیشرفتها سبب شد دانشکده دندانپزشکی نیز چون سایر دانشکده‌ها برنامه‌های مختلفی را در حوزه بین‌المللی سازی با انجام ارزیابی‌های مختلف در دستور کار قرار دهد که یکی از آن‌ها تعریف دوره‌های کوتاه مدت برای دانشجویان بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مزایای بسیاری به همراه خواهد داشت، گفت: این دوره‌ها زمان حضور دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه را کاهش می‌دهد و این موضوع هم برای دانشجو و هم از لحاظ اقتصادی برای دانشگاه صرفه خواهد داشت.

معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی جایگاه این دانشکده را به لحاظ فعالیت‌های کلینیکی در سطح منطقه قابل توجه اعلام کرد و ادامه داد: متقاضیان خارجی با شناختی که از توانمندی‌های دانشکده دارند، از دوره‌های کوتاه مدت استقبال می‌کنند.

دکتر خامی تشابهات فرهنگی و مذهبی، امکانات مناسب آموزشی و حمایت از دانشجویان بین‌المللی در بدو ورود را از دیگر عوامل تأثیرگذار برای حضور آن‌ها در دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد و بیان داشت: بسیاری از دانشجویان فعلی دانشگاه از کشورهای منطقه هستند که امکان ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی را نیز دارند اما به علل ذکر شده، متقاضی تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.

وی با تأکید بر اینکه برنامه روز بین‌الملل دانشگاه به لحاظ فرهنگی و بین‌المللی دارای نقاط مثبت بسیاری است، خاطرنشان کرد: برگزاری این مراسم که نقش سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف در آن پررنگ است، زمینه‌ساز ترویج فعالیت‌های جمعی در میان دانشجویان بین‌المللی خواهد شد.

 

 

 

خبرنگار: مهناز وحیدی

عکاس: جمشید ربیعی و حسین اکبریان
درج در سایت: پریسا افراشته

 

 

 

 


آرشیو اخبار مرتبط :

 

 


آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

 

نظر شما :
captcha
Close