کد: 1287-345380      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ شنبه ۹ اسفند   تعداد بازدید : 2209

دکتر رضایی موفقیت‌های دانشگاه در عرصه بین‌المللی را نیازمند افزایش استانداردهای آموزشی و جذب دانشجویان خارجی دانست

سرپرست معاونت بین‌الملل دانشکده پزشکی موفقیت‌های بیشتر دانشگاه در عرصه بین‌المللی را نیازمند افزایش استانداردهای آموزشی و جذب دانشجویان خارجی دانست.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر رضایی در آستانه جشن روز بین‌الملل دانشگاه با بیان این مطلب اظهار داشت: دانشگاه رتبه اول را در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در اختیار دارد و وقت آن رسیده که در سطح منطقه و جهان نیز جایگاه شایسته‌ای را به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و پژوهش فعالیت‌های مفیدی صورت گرفته اما زیرساخت‌های آموزشی آن طور که باید برای فعالیت‌های بین‌المللی تأمین نشده است، گفت: به عنوان نمونه می‌توان به عدم وجود نقشه‌های راهنما به زبان انگلیسی اشاره کرد ضمن اینکه در دانشکده‌ها همچنان ضعف‌هایی در خصوص سایت های انگلیسی که اطلاعات لازم را در اختیار دانشجویان خارجی قرار دهند، وجود دارد.

سرپرست معاونت بین‌الملل دانشکده پزشکی تصریح کرد: تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه امروز حاکی از انجام اقداماتی مثبت در این عرصه است اما به نظر می‌رسد به دلیل ضعف در ارتباط میان دانشکده‌ها و دانشجویان آن طور که باید و شاید حضور آن‌ها تاثیرگذار نبوده است.

دکتر رضایی با بیان اینکه باید به سمت و سویی حرکت کنیم که تعامل میان دانشجویان خارجی و ایرانی افزایش یابد، افزود: تاکنون در اغلب دانشکده‌ها کلاس‌های این دو گروه از دانشجویان به صورت جداگانه برگزار شده در حالی که این رویکرد موجب می‌شود دانشجویان خارجی احساس نکنند که به دانشگاهی بین‌المللی وارد شده‌اند.

وی روند جذب دانشجویان خارجی دانشگاه را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه گام نخست در این عرصه برداشته شده است لازم است با انجام فعالیت‌های گسترده‌تر در سطح دانشگاه، دانشجویان با کیفیت تری از کشورهای مختلف جهان پذیرش شوند.

سرپرست معاونت بین‌الملل دانشکده پزشکی بر ایجاد تنوع رشته مقاطع پذیرنده دانشجویان خارجی نیز تأکید کرد و گفت: می‌توان با توسعه دوره‌های کوتاه مدت و برگزاری ژورنال کلابهایی در سطح منطقه و جهان شاهد رویدادهای مثبتی در این عرصه بود.

دکتر رضایی ادامه داد: هم اکنون در دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی شاهد اتفاقات مثبتی در زمینه انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری بین‌المللی هستیم که امید می رود به عملیاتی شدن تبادل اساتید و دانشجویان، تحقیقات مشترک بین‌المللی و برگزاری کنگره‌ها و سمینارهای مشترک کمک کند.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی که تاکنون در دانشکده پزشکی صورت گرفته، اظهار داشت: هم اکنون این دانشکده به منظور پیشرفت در عرصه بین‌المللی نیازمند ایجاد شبکه‌ای با گروه‌های مختلف آموزشی، مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرمجموعه به عنوان بازوان اجرایی است.

وی برپایی جشن روز بین‌الملل را امکانی برای معرفی فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه عنوان کرد و یادآور شد: گسترش تعاملات و ارتباطات فرهنگی نیز رویداد مثبت دیگری است که به واسطه این برنامه رقم می‌خورد.

 

 

 

خبرنگار: مهناز وحیدی

عکاس: جمشید ربیعی و حسین اکبریان
درج در سایت: مهشاد فیروزپور

 

 

 

 

 

آرشیو اخبار مرتبط :

 

 


آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

 

 

نظر شما :
captcha
Close