کد: 1287-345405      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۱ اسفند   تعداد بازدید : 2924

معاون بين‌الملل دانشگاه تهران بر بين‌المللي سازي به عنوان راهكاري براي تعالي دانشگاه‌ها تأكيد كرد

معاون بين‌الملل دانشگاه تهران بين‌المللي سازي را جزء ذاتي فعاليت‌هاي دانشگاهي دانست كه به رشد و تعالي دانشگاه‌ها و دانشگاهيان كمك مي‌كند.

به گزارش روابط عمومي معاونت بين‌الملل، دكتر قهرماني يكشنبه 10 اسفند با حضور در جشن روز بين‌الملل دانشگاه با بيان اين مطلب گفت: امروزه در جهان عرضه علم و ياددهي بدون در نظر گرفتن مرزها به عنوان يك ضرورت مطرح است.
وي با اشاره به اينكه خوشبختانه دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشكي تهران در اين زمينه گام‌هاي موثري برداشته‌اند، اظهار داشت: همكاري‌هاي اين دو دانشگاه تاكنون افت و خيزهاي بسياري داشته است اما امروز با تدبيرهاي انديشيده شده ارتباط نزديكي را به ويژه در خصوص همكاري‌هاي بين‌المللي تجربه مي‌كنند.
معاون بين‌الملل دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشكي تهران با رويكرد توسعه فعاليت‌هاي بين‌المللي به تازگي تفاهم‌نامه‌اي مشترك منعقد كرده‌اند كه پيرو آن مي‌توانند به نمايندگي از يكديگر در مذاكرات بين‌المللي حاضر شوند و در خصوص پذيرش دانشجويان غير ايراني نيز همكاري داشته باشند.
دكتر قهرماني پروژه EducationIRAN را فرصتي براي گسترش تعاملات بين‌المللي و افزايش جذب دانشجويان خارجي توسط دانشگاه‌هاي برتر كشور عنوان كرد و بيان داشت: اين اقدام فرآيند جذب دانشجويان خارجي را تسريع مي‌بخشد و دانشگاه‌هاي كشور را به يكديگر نزديك مي‌كند.
وي تصريح كرد: جشن روز بين‌الملل برنامه‌اي قابل اهميت براي هر دو دانشگاه است كه امكان نمايش توانمندي‌هاي بين‌المللي، تبادل اطلاعات، تعاملات فرهنگي را به وجود مي‌آورد.
دكتر قهرماني ايجاد بسترهاي لازم براي حضور دانشجويان خارجي در برنامه‌هاي مختلف دانشگاهي را مورد تأكيد قرار داد و يادآور شد: با اين اقدامات دانشجويان احساس خواهند كرد كه به دانشگاهي بين‌المللي وارد شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: مهناز وحیدی

عکاس: جمشید ربیعی و حسین اکبریان
درج در سایت: مهشاد فیروزپور

 

 

 

 

آرشیو اخبار مرتبط :

 

 


آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

 

 

نظر شما :
captcha
Close