کد: 1287-345414      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۰ اسفند   تعداد بازدید : 2384

جشن روز بين الملل دانشگاه /دكتر يونسيان: بدون حضور در عرصه بين المللي پيشرفت مطلوب حاصل نمي شود

معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه، توسعه روابط بين المللي را موجب رشد و ارتقاي علمي دانشگاه دانست.

در حاشيه جشن روز بين الملل دانشگاه كه 10 اسفند 93 در موزه تاريخ علوم پزشكي كشور برگزار شد، دكتر يونسيان با تاكيد بر لزوم برقراري همكاري هاي بين المللي دانشگاه گفت: هر چند كه دانشگاه علوم پزشكي تهران، دانشگاه برجسته اي است اما تا زماني كه حضور فعال در عرصه بين المللي نداشته باشد و ديگران اين جايگاه را درك نكنند، نتيجه مطلوب و جايگاه واقعي دانشگاه به دست نخواهد آمد.
وي افزود: با وجود اخبار سانسور شده اي كه به دست مراكز علمي معتبر دنيا مي رسد تصور نادرستي از كشورمان خواهند داشت و حداقل برقراري ارتباطات بين الملي اين است كه با توانمندي هاي يكديگر بيشتر آشنا مي شويم.
معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه تصريح كرد: دانشگاه علوم پزشكي تهران در حال حاضر رقيبي داخل كشور ندارد كه بخواهد خود را با آن محك بزند درحالي كه با برقراري روابط بين الملل در فضايي گسترده تر، با رقباي جدي تري مواجه مي شود كه مجموعه دانشگاه را تحت تاثير قرار مي دهد.
دكتر يونسيان، با اشاره به ارزيابي فعاليت هاي بين المللي دانشگاه اضافه كرد: پيش از اين دانشجويان و اساتيد ما به خارج از كشور مي رفتند ولي از آن طرف متقاضي جدي پذيرش در دانشگاه نداشتيم كه خوشبختانه اين روند بهبود پيدا كرده و فعاليت هاي روبه جلو و مثتبي در حال انجام است.

 

 

 

خبرنگار: سمیرا کرمی

عکس: مهناز وحیدی

درج در سایت: مهشاد فیروزپور

 

 

 

 

 

 

آرشیو اخبار مرتبط :

 

 


آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

 

 

نظر شما :
captcha
Close