کد: 1287-345415      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۰ اسفند   تعداد بازدید : 2582

دكتر امامي رضوي جشن روز بين المللي دانشگاه را در تقويت رابطه اساتيد و دانشجويان و ارتقا رفتار حرفه اي موثر دانست

قائم مقام وزير بهداشت درامور دانشگاه ها، ضمن مثبت ارزيابي كردن عمل كرد دانشگاه در تبادلات بين المللي تاكيد كرد اگر دانشگاهي بخواهد در تراز بين‌المللي قرار بگيرد بايد در جذب دانشجويان و اساتيد خارجي موفق عمل كند.

 

در حاشيه جشن روز بين الملل دانشگاه كه 10 اسفند 93 در موزه تاريخ علوم پزشكي كشور برگزار شد، دكتر امامي رضوي بين‌المللي سازي دانشگاه علوم پزشكي تهران را در راستاي قانون برنامه پنجم توسعه خواند و افزود: در اين قانون بر بين‌المللي سازي دانشگاه‌ها تاكيد شده كه اين با شعب بين‌المللي دانشگاه كاملاً تفاوت دارد.
قائم‌مقام وزير بهداشت در امور دانشگاه‌ها، تصريح كرد: وزارت بهداشت از سال پيش رويكرد بين‌المللي سازي دانشگاه‌ها را با استقرار دولت جديد و روي كار آمدن دكتر هاشمي مورد توجه قرار داد و عملاً انتقال شعب بين‌الملل به دانشگاه‌هاي مادر تقريباً در همه دانشگاه‌ها صورت گرفت.
وي با بيان اينكه قبلاً اين رويكرد به اشتباه پيش‌گرفته مي‌شد افزود: شايد در آن زمان شعب بين‌الملل دانشگاه‌ها باهدف ديگري كه بيشتر در زمينه پيشگيري از خارج رفتن دانشجويان ايراني بود تشكيل شد و به نوعي شاخه‌اي از پذيرش دانشجو با پرداخت هزينه در يك شعبه خارجي شكل گرفت.
دكتر امامي رضوي تصريح كرد: در حال حاضر وزارت بهداشت شعب بين‌المللي را به دانشگاه‌هاي مادر منتقل كرده كه هم مشكل  دانشجوياني كه تمايل دارند با پرداخت هزينه در دانشگاه‌هاي مادر تحصيل كنند حل شود و هم ظرفيت مضاعفي براي جذب دانشجويان بين‌المللي واقعي فراهم شود.

قائم‌مقام وزير بهداشت، با بيان اينكه اين رويكرد را دانشگاه علوم پزشكي تهران به خوبي به مرحله اجرا در آورده است تاكيد كرد: وزارت بهداشت از رويكرد دانشگاه‌ها در جذب دانشجويان خارجي حمايت مي‌كند البته توجه به اين نكته ضروري است كه نبايد فقط به فكر جذب منابع بود چون اين هدف كوچكي در مقابل اين اقدام بزرگ است.
وي با اشاره به عملكرد مثبت دانشگاه در تبادلات بين‌المللي گفت افزود: اگر دانشگاهي بخواهد در تراز بين‌المللي قرار بگيرد بايد در جذب دانشجويان و اساتيد خارجي موفق عمل كند كه دانشگاه علوم پزشكي تهران در هر دو زمينه خوب عمل كرده ولي در جذب اساتيد خارجي بايد فعال‌تر باشد.
دكتر امامي رضوي برگزاري جشن روز بين‌الملل دانشگاه را خاطره بياد ماندني در ذهن دانشجويان دانست و افزود: قرار گرفتن در فضاي غير اداري و آموزشي در تقويت روابط اساتيد و دانشجويان موثر است و اساتيد خارج از وظيفه آموزشي خود مي‌توانند دانشجويان را راهنمايي كنند.
قائم‌مقام وزير بهداشت با بيان اينكه ما محتاج ارتقا رفتار حرفه‌اي هستيم تاكيد كرد: مهم‌ترين مكانيسيم ارتقا رفتار حرفه‌اي الگوسازي است و اين الگوسازي صورت نمي‌گيرد مگر اينكه اساتيد به دانشجويان بيش از اين نزديك شوند و الگوهاي رفتاري صحيح را به آنان منتقل كنند.

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: سمیرا کرمی

عکس: مهناز وحیدی

درج در سایت: مهشاد فیروزپور

 

 

 

 

 

آرشیو اخبار مرتبط :

 

 


آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

 

 

نظر شما :
captcha
Close