کد: 1287-345440      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۱ اسفند   تعداد بازدید : 3436

گزارشی از حضور سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی در جشن روز بین‌الملل/ از علاقمندی برای آشنایی بیشتر با دانشگاه تا تمایل برای تعاملات علمی

جشن روز بین‌الملل یکشنبه 10 اسفند میزبان جمعی از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی بود که با رویکرد گسترش تعاملات علمی و آموزشی میهمان دانشگاه علوم پزشکی تهران شدند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دبیر سوم سفارت کره جنوبی در ایران در حاشیه این جشن از عدم آشنایی اغلب مردم کره با دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: تا آنجا که اطلاع داریم هیچ دانشجویی از  کره در دوره‌های بلندمدت دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل نکرده است.                                                                                                       

Jae-kwan chun افزود: با توجه به توانمندی‌هایی که از دانشگاه علوم پزشکی تهران در این جشن دیده می‌شود مایلم اطلاعاتی از این دانشگاه در اختیار مردم کشورم قرار دهم تا علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور شناخت مناسبی را به دست آورند.

mirghani bakhit، سفیر سودان در ایران نیز روز بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران را فرصتی برای تعامل نزدیک  دانشجویان خارجی دانشگاه و سفرای کشورهای آن‌ها دانست و از این سطح از ارتباطات احساس رضایت کرد.

وی خشنودی خود را از تحصیل دانشجویان سودانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز اعلام کرد.

Zhivko kantchev، دبیر اول سفارت بلغارستان در ایران مهمان دیگر جشن روز بین‌الملل دانشگاه بود و اظهار داشت: اگرچه دانشجویانی از کشور بلغارستان در دانشگاه علوم پزشکی ایران حضور ندارند ولی ایده بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها، بسیار جالب است.

سفیر مالزی در ایران نیز با بیان اینکه از دیدن تعداد قابل توجه دانشجویان خارجی در دانشگاه متعجب شده است، گفت: در حال حاضر از کشور مالزی دانشجویی در علوم پزشکی‌ تهران حضور ندارد هرچند دانشجویان ایرانی‌ زیادی در دانشگاه‌های مالزی مشغول به تحصیل هستند.

Raja Nushirwan Zainal Abidi اضافه کرد: روز بین‌الملل برای دانشگاه‌ها فرصتی برای نمایش دستاوردهای علمی و آموزشی آن‌ها است.

Ernesto، نماینده سفارت ونزوئلا در ایران نیز برنامه روز بین‌الملل دانشگاه را جالب‌تر از آنچه می پنداشته، توصیف کرد و بیان داشت: امیدوارم با تعاملات ایجاد شده به زودی شاهد حضور تعداد قابل ‌توجهی از دانشجویان ونزوئلایی در دانشگاه علوم پزشکی تهران باشیم.

سفیر فنلاند در ایران سطح استانداردهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران را قابل‌ قبول دانست و اظهار داشت: بسیار تحت تأثیر جشن روز بین‌الملل قرار گرفته‌ام و علاقمندم مردم فنلاند بیشتر با ایران آشنا شوند.

 Harri Kamarainen تصریح کرد: به نظر می‌رسد دانشگاه علوم پزشکی تهران حرف‌های زیادی در حوزه پزشکی‌ برای گفتن دارد و به همین دلیل از روابط بیشتر بین دانشگاه‌های علوم پزشکی‌ فنلاند و ایران حمایت می‌شود.

Patrycja Ozcan Karolewska، مشاور سفیر لهستان نیز با حضور در این مراسم گفت: در حال حاضر دانشجویی از لهستان در دانشگاه علوم پزشکی‌ تهران حضور ندارد اما می‌توان با توافق بین دانشگاه‌های لهستان و علوم پزشکی‌ تهران شاهد تبادل دانشجویان و تعاملات بین دانشگاهی بود.

سفیر ویتنام در ایران نیز با بیان اینکه تحت تأثیر فضای شاد جشن روز بین‌الملل دانشگاه قرار گرفته است، افزود: غرفه‌های اختصاص‌ یافته به دانشجویان خارجی امکان آشنایی با تجربیات آن‌ها از تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران را به وجود آورد.

Nguyen Hong Thach خاطرنشان کرد: با توجه به تأثیرگذاری برپایی این غرفه‌ها در حاشیه جشن، امیدوارم  روزی فرا رسد که امکان نمایش فرهنگ و آداب و رسوم مردم ویتنام نیز به وجود آید.

گفتنی است در این مراسم نمایندگان سفارتخانه های دیگری چون فرانسه، روسیه، غنا، عراق و نیجریه نیز حضور داشتند.

 

 

خبرنگار: مهناز وحیدی

عکاس: جمشید ربیعی و حسین اکبریان
درج در سایت:پریسا افراشته

 

 

 

 


آرشیو اخبار مرتبط :

 

 


آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

 

 

 

نظر شما :
captcha
Close